Brief Borst over Resolutie bevorderen geestelijke gezondheid

Datum nieuwsfeit: 03-02-2000
Tweede Kamer der Staten Generaal

vws00000.151 brief min vws resolutie inz de bevordering van de geeste lijke gezondheid
Gemaakt: 7-2-2000 tijd: 10:35

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

3 februari 2000

Conform mijn toezegging tijdens het Algemeen Overleg Gezondheidsraad van 11 november 1999, doe ik u hierbij de tekst van de Resolutie betreffende de bevordering van de geestelijke gezondheid toekomen. Deze Resolutie is tijdens de EU-Gezondheidsraad van 18 november 1999 aanvaard.

De Resolutie is opgesteld tijdens het Finse voorzitterschap naar aanleiding van de European Conference on Promotion of Mental Health and Social Inclusion die van 10 tot en met 13 oktober 1999 in Tampere, Finland is gehouden. Doel van dit congres was het onderkennen van het belang van een goede geestelijke volksgezondheid in de Europese lidstaten en het ontwikkelen van voorstellen voor toekomstige acties en samenwerking op dit gebied binnen de Europese unie. In verschillende workshops, gericht op onder meer de jeugd, ouderen, arbeid en werk, werden mogelijke prioriteiten in de bevordering van de geestelijke volksgezondheid besproken. Bijgaand treft u tevens het Engelstalige verslag aan van bovengenoemde conferentie.

De Minister van Volksgezondheid,

Welzijn en Sport,

dr. E. Borst-Eilers

Bijlage is niet elektronisch beschikbaar