Mantelovereenkomst Flex Information Technology en KPN

Datum nieuwsfeit: 04-02-2000

PERSBERICHT 4 februari 2000

FLEX INFORMATION TECHNOLOGY SLUIT MANTELOVEREENKOMST MET KPN TELECOM BV

Op 3 februari 2000 heeft Flex Information Technology, samen met twaalf andere partijen, een mantelovereenkomst gesloten met KPN Telecom B.V. Met deze overeenkomst wordt Flex Information Technology één van de prefered suppliers op het gebied van ICT dienstverlening voor het grootste Nederlandse telecombedrijf. De mantelovereenkomst heeft een looptijd van twee jaar en een totale omvang van 1600 à 2000 mensjaren.

Door middel van een tender heeft KPN Telecom B.V. dertien partijen geselecteerd, waaronder Flex Information Technology, voor ondersteuning bij de exploitatie en het beheer van de ICT infrastructuur. De dienstverlening van Flex Information Technology zal zich de komende twee jaar voornamelijk richten op het leveren van menskracht en advies voor beheer en exploitatie. Het opbouwen van Tivoli-expertise binnen Flex Information Technology bleek doorslaggevend in de keuze van KPN Telecom B.V. Naast Flex Information Technology zijn ook de dochterbedrijven Flex Operational Services en Flex Strategic Consultancy betrokken bij de overeenkomst met KPN Telecom B.V. De drie bedrijven maken allen onderdeel uit van de Integraal Beheermaatschappij B.V.

De Integraal Beheermaatschappij B.V. is een jonge onderneming en vooral bekend onder de naam van het dochterbedrijf: Flex Information Technology B.V. Vanaf de start op 1 november 1997 is de onderneming gegroeid tot een omvang van ruim 200 medewerkers en een omzet van bijna fl. 26 miljoen in 1999. Naast Flex Information Technology B.V. zijn per 1 oktober 1999 nog twee aparte dochterbedrijven opgericht: Flex Operational Services B.V. en Flex Strategic Consultancy B.V. De algemene leiding is in handen van de oprichters en eigenaren: Rob de Laat (33) en Marcel Broersma (32).

De Integraal Beheermaatschappij B.V. onderscheidt zich door een innovatief arbeidsvoorwaardenmodel. De drie dochterbedrijven richten zich op de markt voor het integraal beheer van informatiesystemen. Flex Strategic Consultancy B.V. werkt exclusief op het strategische segment van de ICT markt en managementconsultancy. De dienstverlening van Flex Information Technology B.V. is gericht op zowel de organisatorische als de technische aspecten van integraal beheer. Tenslotte is Flex Operational Services B.V. werkzaam op het operationele segment van de markt voor informatie, communicatie en technologie (ICT).

Voor meer informatie:

Jurgen de Vries, adviseur Pauw & Van Spaendonck