Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Persberichten 4 februari nr. 3/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Zakkenrollers gepakt
Vrijdagmiddag rond 14.00 uur zijn door de politie in de Rechtestraat in Eindhoven twee zakkenrollers aangehouden. De twee, een meisje van 18 jaar en een jongen van 17 jaar, beiden uit Rosmalen werden op heterdaad betrapt toen het meisje een portemonnee probeerde te stelen uit een handtas van en onbekend gebleven vrouw. De politieagenten waren in burger en letten speciaal op activiteiten van zakkenrollers. Ze hadden de twee al even in de gaten. Nadat de politieagenten de twee hadden aangehouden is het slachtoffer vertrokken. De politie wil graag dat zij contact met haar opneemt. Ook eventuele andere benadeelden of getuigen die vrijdag het slachtoffer zijn geworden van zakkenrollers worden verzocht contact op te nemen met de politie van Eindhoven Binnenstad tel. 040 2330400.
Het duo is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Diefstal auto
Op de Stationsweg is vrijdagmiddag een witte Mercedes 220TE Combi met het Duitse kenteken VIE-DS-29 gestolen.

Eindhoven: Verduistering
Vrijdagmiddag is bij een bedrijf aan de Glaslaan een 44-jarige Helmonder aangehouden. De man,die bij het bedrijf werkzaam was, werd door de bedrijfsbeveiliging betrapt toen hij ongemerkt een navigatiesysteem ( t.w.v. f. 1000,- ) buiten de poort probeerde te brengen. De man werd overgedragen aan de politie en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eersel: Woninginbraken opgelost
Met de aanhouding van drie mannen, een 32-jarige inwoner van Wintelre, een 24-jarige en een 27-jarige inwoner van Dussen, heeft de politie van afdeling de Kempen in ieder geval 9 inbraken opgelost. Vanaf medio november 1999 werden er in de Kempen verschillende woninginbraken gepleegd. Een rechercheteam van de politie de Kempen kwam via het onderzoek terecht bij een 32-jarige inwoner van Wintelre. Hij werd op 17 januari j.l. aangehouden en ingesloten. Uit het onderzoek bleek ook de betrokkenheid van twee inwoners van Dussen. Zij konden op 26 januari j.l worden aangehouden. Uit onder meer de verhoren van de mannen is gebleken dat zij verdacht worden van in ieder geval 7 woninginbraken, een inbraak in een bakkerij en een inbraak in een cafébedrijf in de Kempen. ( Onder meer in Hapert, Duizel en Eersel.) De mannen gebruikten grof geweld om de panden die ze op het oog hadden binnen te komen. Ze waren hoofdzakelijk uit op geld, sieraden, audio en t.v. apparatuur. Van de buit heeft de politie niets teruggevonden. He

t trio zit nog in voorlopige hechtenis.

Westerhoven: Winkeldiefstal
In een winkel aan de Kempervennendreef in Westerhoven is vrijdagmiddag een 30-jarige vrouw uit Bergeijk aangehouden. De vrouw werd er van verdacht voor ongeveer f. 75,- speelgoed te meegenomen zonder dat te betalen. Tegen de vrouw wordt proces-verbaal opgemaakt.

Veldhoven: Inbraak
In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Locht in Veldhoven. Een deur van het pand werd opengebroken en binnen werd een golfballenautomaat opengebroken. Er viel echter niets te halen waardoor de dief onverrichter zake is vertrokken.

Nuenen: Overval
Vrijdagavond rond 18.45 uur heeft een nog onbekend man een overval gepleegd op een winkelier aan de Jacob Catsstraat in Nuenen. De man kwam gewapend met een luchtdrukpistool de zaak binnen en eiste van de eigenaar de inhoud van de kassa. De eigenaar raakte in gevecht met de overvaller en wist hem zijn wapen afhandig te maken. Zonder buit vluchtte de overvaller op een fiets die hij voor de zaak had gezet. Het gaat om een blanke man van onegveer 1.80 meter groot en tussen de 20 en 25 jaar oud. De man zag er onverzorgd uit. Hij droeg een donker blauwe jack tot op de heupen en een grijze geblokte (arafat) das. De overvaller droeg bruine hoge schoenen. De fiets waar hij op vluchtte werd omschreven als een krakkemikkige oude herenfiets. Eventuele getuigen kunnen contact op nemen met de politie van Geldrop ?Mierlo en Nuenen tel. 040 2331100.

Helmond: Winkeldief beboet
Vrijdagmiddag om 17.15 uur is in de Veestraat een 34-jarige Helmonder aangehouden. De man was op heterdaad betrapt op winkeldiefstal. Hij had bij twee warenhuizen voor ruim f. 170,- gestolen. De man gaf in eerste aanleg een valse naam op. Op het politiebureau kwam zijn ware identiteit snel naar boven. Het leverde hem een boete van f. 480,- voor de diefstallen op en een boete van f. 120,- voor het verstrekken van een valse naam.