Vernieuwde versie eSafe Desktop Aladdin gratis beschikbaar

VERNIEUWDE VERSIE ESAFE DESKTOP GRATIS BESCHIKBAAR

Aladdin brengt de nieuwste versies uit van de eSafe-beveiligingsproducten, die het Amerikaanse PC Magazine uitriep tot 'Beste Internetproduct' en voor het tweede achtereenvolgende jaar als 'Editors Choice'.

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), wereldleider op het gebied van Internetbeveiligingsproducten, kondigt een nieuwe versie aan van eSafe Desktop en eSafe Enterprise 2.2. Samen vormen de pakketten de complete beveiligingsoplossing voor zowel zakelijke- en thuisgebruikers van Internet.

eSafe Desktop gratis verkrijgbaar
eSafe Desktop is gratis verkrijgbaar voor thuisgebruikers. Het programma is kosteloos te downloaden van de website van Aladdin (www.esafe.com). eSafe is de eerste beveiligingsoplossing die een duidelijke beveiliging biedt tegen zowel vandalprogramma's +) zoals Trojans, Worms en VB/JavaScript-coderingen, als tegen virussen en andere ongewenste content. eSafe Enterprise en eSafe Desktop zijn compatible met Windows 95/98/NT en met Office/Windows 2000.

Sandbox
Een belangrijk onderdeel van eSafe is de zogenaamde Sandbox II, een nieuwe versie van Aladdins proactieve virus- en vandal-quarantainetechnologie. Deze beveiligingsmodule controleert de computer en de inkomende datastroom permanent op onwenselijke en kwaadaardige coderingen. Sandbox II wordt actief op het moment dat bedreigende codering wordt ontdekt. De vandal wordt direct in een quarantainegebied (Sandbox) op de schijf geplaatst. Gelijktijdig wordt de gebruiker gewaarschuwd waarna hij kan beslissen wat hij met de 'gevangen vandal' wil doen. Op deze manier kan hij de ongewenste 'indringer' verwijderen zonder dat er informatie op zijn eigen computer wordt beschadigd.

Nieuwe beveiligingsmethodes
Aladdin ontwikkelde een aantal nieuwe beveiligingsmethodes voor de Personal Firewall-modules van eSafe Desktop en en Enterprise 2.2. Het gaat niet alleen om bescherming tegen beruchte vandals als Trojans, Backdoors en kwaadaardige Java- en ActiveX-codering. Ook biedt het pakket bescherming tegen tools waarmee hackers de computer op afstand kunnen overnemen. Het Content Security Response Team (CSRT) van Aladdin speurt permanent naar nieuwe vandals en virussen. Gelijktijdig ontwikkelt het CSRT constant nieuwe oplossingen voor deze Internetgevaren. Meer informatie over het CSRT kunt u vinden op onze Content Security Portal (www.esafe.com/csrt).

Meer informatie over eSafe Enterprise en eSafe Desktop 2.2 treft u aan op de Aladdin website voor eSafe (www.esafe.com). Hier kunt u als thuisgebruiker het eSafe Desktop-pakket eveneens kosteloos downloaden.

+) Vandalprogramma's zijn een nieuw soort Internetbedreigingen waartegen traditionele antivirus-programma's machteloos zijn. Het zijn voorgeprogrammeerde 'slimme' coderingen die onder meer via een bezochte website of via e-mail kunnen worden geplaatst op de computer van het slachtoffer. Een vandaalprogramma kan bestanden wissen, veranderen of zelfs ontvreemden, zodat de maker ervan ongezien belangrijke (bedrijfs)-gegegevens in handen krijgt. Sommige vandalen zijn ook programmeerbaar om (financiële) transacties te verrichten vanaf de computer van de onwetende gebruiker.

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), gevestigd in Tel Aviv (Israël), houdt zich als internationaal marktleider op het gebied van Internet- en softwarebeveiliging bezig met oplossingen voor een veilig gebruik en distributie van digitale content; van applicatie-software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's klanten zijn software-vendors en organisaties die hun medewerkers een veilige toegang tot het Internet willen geven inclusief bescherming van de eigen bedrijfsinformatie en -productiviteit. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.eAladdin.com of via de Benelux-vestiging van Aladdin in IJsselstein.

Noot voor redacties