Wijzigingen in subsidieregelingen EINP

Senter

04 Feb 2000.

Wijzigingen in EINP

De subsidieregeling energievoorzieningen in de non-profit en bijzondere sectoren (EINP) is sinds 29 januari 2000 gewijzigd. Allereerst is het minimum investeringsbedrag verlaagd van NLG 10.000 naar NLG 3.900. Een andere wijziging is dat de regeling nu niet meer geldt voor woningbouwcorporaties. Zij kunnen nu een beroep doen op de regeling Energiepremies voor particulieren die wordt uitgevoerd door de energiedistributiebedrijven.

Nieuw in de regeling van 2000 is dat u nu ook voor het laten opstellen van een energieadvies subsidie aan kunt vragen. Een energieadvies verkent de mogelijkheden voor het verbeteren van de energie-efficiency. Daarnaast is in de Energielijst een aantal omschrijvingen van bedrijfsmiddelen verruimd. Sommige beschrijvingen bleken in de praktijk te streng waardoor bepaalde energiezuinige investeringen niet voor subsidie in aanmerking konden komen. Tot slot is een aantal breed toepasbare bedrijfsmiddelen met een groot energiebesparingspotentieel aan de Energielijst toegevoegd.

Voor de EINP is dit jaar NLG 35 miljoen beschikbaar. Actuele informatie over de EINP is verkrijgbaar bij de EINP-helpdesk van Senter in Zwolle, telefoon (038) 455 34 30.