Eenvoudige upgrade naar ViewNow of RUMBA voor mainframes

Datum nieuwsfeit: 04-02-2000

NetManage Multi Session 3270 Emulator meegeleverd met hostintegratieoplossingen Microsoft SNA

Eenvoudige upgrade naar ViewNow of RUMBA voor mainframes via snelkoppeling

Veenendaal 4 februari 2000 - NetManage (Nasdaq-notering: NETM), toonaangevend leverancier van eBusiness-oplossingen, maakt bekend dat de NetManage 3270 Terminal Emulator wordt meegeleverd met de SNA Server van Microsoft (codenaam 'Babylon'). Met de NetManage 3270 Terminal Emulator krijgen Microsoft-klanten toegang tot 3270-functionaliteit en de mogelijkheid om meerdere 3270-sessies tegelijk te laten draaien op een Microsoft Babylon Server-client.

"We zijn blij dat we de mogelijkheden van de toonaangevende SNA-gateway van Microsoft kunnen uitbreiden met onze best-of-breed oplossingen voor host-toegang", aldus Peter Havart-Simkin, senior vice president strategische ontwikkeling bij NetManage. "Met de pc-to-mainframe-producten van NetManage hebben klanten van Microsoft overal en altijd eenvoudig toegang tot bedrijfsinformatie."

"Door de 3270 Terminal Emulator van NetManage toe te voegen aan onze hostintegratieoplossing 'Babylon', kunnen wij onze klanten een waardevolle, rendabele tool bieden waarmee zij hun bestaande computer-infrastructuur kunnen optimaliseren", aldus Chris Olson, group product manager bij Microsoft.

De 3270-applet wordt meegeleverd met alle toekomstige versies van de Babylon Server. De 3270-applet omvat een rechtstreekse koppeling naar de websites van NetManage om klanten snel toegang te bieden tot waardevolle productinformatie en upgrades naar de NetManage-oplossingen ViewNow Mainframe 3270 of RUMBA 3270.

Met ViewNow Mainframe beschikken gebruikers van Windows 95/98/NT en Windows 2000 over een uitgebreide reeks functies voor IBM-mainframes, waaronder robuuste emulatiemogelijkheden, printerondersteuning en bestandsoverdracht. ViewNow Mainframe is probleemloos te integreren met Windows en biedt contextgevoelige ondersteuning om mainframe-toegang voor alle gebruikers te vereenvoudigen. De ViewNow 3270 Quick Connect-component van ViewNow Mainframe biedt snelle verbindingen en ondersteunt zowel SNA- als TCP/IP-toegangsprotocollen. ViewNow Mainframe omvat ook de unieke gepatenteerde real-time supporttechnologie van NetManage en maakt onderdeel uit van het eN2000 eBusiness Framework van NetManage.

RUMBA voor mainframes is nu ook beschikbaar als upgrade voor Microsoft SNA Server en Babylon Server, dankzij de recente overname van Wall Data - de toonaangevende leverancier van emulatieproducten voor IBM-mainframes - door NetManage. RUMBA biedt gebruikers van Windows 95/98/NT en Windows 2000 volledige IBM-connectiviteit, met functies zoals bookmarks en ondersteuning voor LPR- en LPD-lijnprinters. Daarnaast is een ODBC-driver voor Mainframe DB2 databases (RUMBA DRDA) inbegrepen.

Over NetManage
NetManage (Nasdaq-notering: NETM) is opgericht in 1990 en voorziet ondernemingen van praktische en eenvoudige oplossingen voor eBusiness, met de bestaande informatie-infrastructuur als uitgangspunt. Het bekroonde product- en serviceaanbod van NetManage omvat software voor applicatie-integratie, host-toegang, gecentraliseerd beheer en real-time supportoplossingen waarmee bedrijfsinformatie kan worden omgezet in krachtige eBusiness-oplossingen. NetManage zet haar producten en services wereldwijd af via de eigen verkoopafdeling, internationale dochterbedrijven en geautoriseerde distributiepartners. NetManage biedt haar producten en bijbehorende diensten overal ter wereld aan via rechtstreekse verkoop, internationale dochterondernemingen en geautoriseerde distributiepartners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar (sales@netmanage.nl) of +31 (0) 318 519696 bellen.

Einde persbericht

Voor meer informatie:
Hanneke van Dreumel Laura van Riemsdijk
Jeronimus|Wolf B.V. NetManage Northern Region
(0344) 64 06 07 (0318) 51 96 96
Hanneke@jeronimus-wolf.nl (Laura.van.Riemsdijk@NetManage.nl)

# # #

NetManage, eN2000, ViewNow, SupportNow, het NetManage-logo en het 'lizard-in-the-box'-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NetManage en/of haar dochterbedrijven in de Verenigde Staten en in andere landen. Simware en Salvo zijn geregistreerde handelsmerken van Simware Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.