Tweede Reisbeurs van het Noorden positiever gewaardeerd

PERSBERICHT - 04 FEBRUARI 2000

Tweede Reisbeurs van het Noorden gevarieerder en positiever gewaardeerd
Vakantie! trekt 17.500 bezoekers

In het laatste weekend van januari vond in de Martinihal in Groningen voor de tweede maal de reisbeurs Vakantie! plaats. Deze editie is succesvol afgesloten met bijna 17.500 bezoekers. Van de drie dagen was de zaterdag het minst druk, wat wordt toegeschreven aan het extreem slechte weer van die dag.

Positieve waardering

Uit een eerste lezing van de bezoekersenquête blijkt een positievere waardering dan vorig jaar, mede door het ruimere aanbod aan stands. Ook het podium- en activiteitenprogramma is bij de bezoekers in goede aarde gevallen. Naar verwachting zal het cijfer dat het publiek aan de beurs geeft rond de 7,5 uitvallen, wat erg hoog is. Een definitieve evaluatie volgt later als de 900 enquêtes elektronisch verwerkt zijn.

Ook uit de exposantenenquêtes komt een enthousiast beeld naar voren. De vragen van het publiek waren opvallend gericht en duidelijk. Weinig "graaiers" dus, maar daadwerkelijk geïnteresseerde mensen. De exposanten prezen eveneens de intieme sfeer van de beurs en de goede organisatie door Projectbureau Creutzberg.

Recordbedrag Doe Een Wens Stichting Nederland

Net als vorig jaar was de beurs verbonden aan een goed doel, de Doe Een Wens Stichting Nederland. Deze stichting helpt kinderen met een levensbedreigende ziekte hun liefste wens te vervullen. Werd vorig jaar een bedrag van fl. 2.500 opgehaald, dit jaar heeft de "Altijd Prijs Loterij" maar liefst fl. 8.500 bij elkaar weten te krijgen. Exposanten en reisbureaus hebben gezamenlijk de vele prijzen beschikbaar gesteld. Daarnaast zijn er door de verschillende exposanten wensen kant-en-klaar vervuld, zoals een vakantie naar Malta en een rondleiding op Airport Eelde.

Volgend jaar weer groter?

Al met al is de organisatie tevreden over het verloop van deze tweede editie. Volgend jaar weer? "Uiteraard," aldus Jolijn Creutzberg van het organiserende Projectbureau Creutzberg, "als alles gaat zoals gepland, dan is volgend jaar de nieuwe middenhal van de Martinihal klaar en die extra ruimte kunnen we uitstekend gebruiken. Veel bedrijven die dit jaar nog niet exposeerden zijn dit weekend komen kijken en hebben nu al toegezegd volgend jaar zeker van de partij te willen zijn."

De verwachting is dan ook dat de beurs Vakantie! volgend jaar weer groter zal zijn. Extra aandacht zal besteed worden aan het binnenlands toerisme. Want ook Nederland zelf blijft een populaire vakantiebestemming: al is het maar voor een weekendje ertussenuit.