Politiebericht regio Groningen

Dagelijkse persinformatie districten West, Noord, Oost en Midden

District Midden:
Hoogezand: Vernieling
Bij een gebouw van de woningbouwvereniging aan de Beukenlaan werd vrijdag een rolhek vernield. Getuigen zagen een vijftal jongens de vernieling plegen. Na een korte zoektocht door de politie werden vijf jongens in de leeftijd van 15 en 16 jaar aangetroffen. Zij zullen worden voorgedragen bij bureau HALT en er zal een schade regeling worden getroffen.

District Noord:
Roodeschool:alcohol
Een 37-jarige vrouw uit Roodeschool is afgelopen nacht op de Ripperdahof door de politie aangehouden. De vrouw bleek bij een controle te veel alcohol te hebben gedronken. Een blaastest gaf aan dat zijn ruim 1.7 promille in haar bloed had. Zij kreeg een proces verbaal en haar rijbewijs werd ingenomen.

Delfzijl: alcohol
Een 19-jarige bromfietser uit Delfzijl kreeg op de Veldoven eveneens een bekeuring voor het rijden onder invloed van alcohol. Hij bleek na onderzoek ruim 1.7 promille in zijn bloed te hebben. De bestuurder ging met een prent van f 190,- het politiebureau weer uit.

Delfzijl: Rijles zonder papieren
Op de Kustweg in Delfzijl trof de politie afgelopen nacht een 28-jarige man uit Delfzijl aan, die bezig was met het geven van rijles in zijn auto. Bij controle bleek het voertuig van de man niet aan de voorwaarden te voldoen. Ook de man was zelf niet in het bezit van instructeursbewijzen. Zowel hij als zijn 25-jarige student kregen een proces verbaal voor het niet hebben van een instructeursbewijs en het niet hebben van een rijbewijs.

Ten Boer: bedreiging
De politie heeft vrijdagmiddag in het AZC Ten Boer een 19-jarige bewoner aangehouden. De man bedreigde een personeelslid en trachtte de vrouw te mishandelen. Na overbrenging naar het politiebureau kreeg de man een proces verbaal. Bovendien was hij niet meer welkom en werd hij overgeplaatst naar een andere AZC.

Uithuizen: Lastige winkeldief
Een lastige winkeldief moest vrijdagavond door de politie worden aangehouden in een supermarkt aan de Molenerf. De 32-jarige man uit Uithuizen had in de winkel vis, sigaretten en bier weggenomen, waarbij hij door het personeel was betrapt. Hij gedroeg zich zeer vervelend tegen de personeelsleden. Ook tegenover de agenten werd hij recalcitrant. De man werd geboeid afgevoerd naar het politiebureau. Na gehoord te zijn werd hij in de loop van de avond heengezonden. Hij was onder invloed van alcohol.

District Oost
Winschoten: Overlast veroorzakers
De politie moest vrijdagmiddag een groep mannen verwijderen die zich op het Israëliplein vervelend gedroegen. De mannen stonden veroorzaakten overlast voor de kiosk. Na enig aanmanen van agenten vertrokken de heren. Alleen een 43-jarige Winschoter weigerden te vertrekken. Ook na enkele vorderingen van de politie was hij niet van plan weg te gaan. Hierop werd de man aangehouden. Aan het politiebureau kreeg hij een proces verbaal voor het niet voldoen aan een bevel. Daarna werd hij heengezonden.

Oude Pekela: vernieling ruiten
Bij een school aan de L.J.Costerstraat werden vrijdagavond twee ruiten ingegooid. Getuigen zagen twee jongens van rond de 15 jaar tegen de deuren en ruiten van de school trappen. Achteraf bleken de ruiten van de toegangsdeur kapot te zijn . De beide verdachten wisten te ontkomen.

District West
Leek: vernieling autoruit
Donderdagnacht werd op de Tolberterstraat de ruit van een daar geparkeerde auto vernield. Door middel van een veldkei bleek de ruit te zijn ingegooid. Ook een ruit van een woning aan die straat bleek beschadigd te zijn. De keien zijn vermoedelijk afkomstig uit een bij die woning nieuw aangelegde tuin. Ook op straat werden verschillende keien uit de tuin aangetroffen.
Leek: snelheidscontrole
Op de Euroweg in Leek zijn vrijdag snelheidscontroles gehouden. Er passeerden ruim 300 voertuigen. Hiervan kregen 28 bestuurders een proces verbaal. Op de Wieren in Lutjegast kregen 29 bestuurders een bekeuring voor te hard rijden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 76 km per uur waar 50 km per uur gereden mag worden.

Niezijl/Noordhorn
Op de Hogeweg in Niezijl liep een 48-jarige inwoonster van Zuidhorn tegen de lamp. De vrouw bleek bij controle iets meer dan 0.5 promille alcohol in haar bloed te hebben. Dit overkwam eveneens een 43-jarige plaatsgenote op de Langestraat in Noordhorn. Zij bleek 0.7 promille in haar bloed te hebben. Beiden kregen een proces verbaal.

Zevenhuizen: auto uitgebrand
Op de Haspel in Zevenhuizen brandde afgelopen de auto van een 26-jarige man uit Appelscha uit. Tijdens het rijden kwamen er plotseling vlammen onder de auto vandaan. De bestuurder wist het voertuig op tijd te verlaten. De auto brandde geheel uit, ondanks verwoedde pogingen van de brandweer van Haulerwijk, die alleen de resten nog kon blussen. De oorzaak van de brand is nog onbekend.

Voor nadere informatie afdeling communicatie tel. 050-5995010