Portiers in Groningen aangehouden dankzij cameratoezicht

Datum nieuwsfeit: 06-02-2000
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 06-02-2000

Portiers aangehouden dankzij cameratoezicht/
Zondag, 6 februari 2000

De politie heeft zaterdagochtend twee portiers aangehouden van een horecagelegenheid aan de Peperstraat. De beide mannen, 28 en 29 jaar en afkomstig uit Leeuwarden zijn door middel van cameratoezicht herkend toen zij in de nacht van donderdag op vrijdag in de Peperstraat een 22-jarige man uit Hoogezand op straat mishandelden.

Het slachtoffer werd na in het café te zijn geweigerd naar buiten gewerkt. Buiten gekomen trachtte de man een op straat staande fiets tegen het horecapand te gooien. Op dat moment kwam de 28-jarige portier van het bedrijf naar buiten. Deze wist de Hoogezandster tegen de grond te werken. Vervolgens begon de portier de man tegen zijn lichaam te trappen. Ook de tweede portier liet zich niet onbetuigd en ook hij begon het slachtoffer tegen het hoofd te trappen. Hierna verdwenen de mannen het café weer binnen. Het slachtoffer werd kort na het gebeuren door de politie opgepakt voor belediging van agenten. Aan het bureau deed hij aangifte van de mishandeling door de beide portiers. Nadat de camerabeelden waren geanalyseerd kon worden vastgesteld dat de portiers de man hadden mishandeld. Zij werden daarop zaterdagochtend in alle vroegte aangehouden. Beide verdachten zitten vast.

Ook in tweede incident van de donderdagnacht werd op camera vastgelegd. Hierbij werden twee mannen uit Boornbergum en Drachten (35 en 29 jaar) aangehouden nadat zij in de Poelestraat een 27-jarige man uit Groningen hadden mishandeld. De vechtpartij werd door de aanwezige camera's vastgelegd. In verband met tegenstrijdige verklaringen zijn de beide daders met het beeldmateriaal geconfronteerd. Dankzij het cameramateriaal kon de zaak worden hard gemaakt.

Het beeldmateriaal zal ter beschikking worden gesteld van het Openbaar Ministerie en als ondersteunend bewijsmateriaal dienen.

Nadere informatie, via bureau Communicatie, tel. 050 599 5010