Cinemania films met speciale gast Pia douwes op Canal+

Hilversum, 25 januari 2000

CINEMANIA FILMS OP CANAL+
Speciale gast: Pia Douwes

In het aan de film toegewijde programma "Cinemania" spreekt presentator Patrick van Mil met Pia Douwes over musicals en specifiek de musicaltitels die Canal+ in februari uitzendt. Cinemania is te zien op zondagmiddag 6 februari, om 12.45 uur en is nogmaals te zien op zondagmiddag 13 februari, om 11.20 uur.

De eerste musical is te zien, aansluitend op de uitzending van Cinemania, op zondagmiddag 6 februari a.s. om 13.15 uur: This is the army (1943): ex-president Ronald Reagan (in de rol van Johnny Jones) is de grootste attractie van deze Oscarwinnende musical. Jerry Jones krijgt tijdens WO II de opdracht om voor een groep jongens een muzikale show te schrijven. Daarna zullen de heren naar de frontlinies vertrekken. George Murphy schittert in zijn rol als Jerry Jones.

Till the clouds roll by (1946): biografische musical over Jerome Kern, die als componist van onder meer de klassiekers 'Swing Time' en 'Show Boat' wordt beschouwd als één van de grootste muzikale genieën van deze eeuw. Unieke acts en veel prachtige liedjes. Met topcast! In de hoofdrollen Robert Walker als Jerome Kern en Lucille Bremer als Sally Hessler. En niet te vergeten: Julie Garland!

Casbah (1948): het grimmige misdaadverhaal 'Pépé le Moko' (1937) wordt hier in muzikale vorm gegoten. Meesterdief Pépé houdt zich in de kashba van Algiers schuil voor de politie, maar wordt uit zijn tent gelokt als hij verliefd wordt. Met in de hoofdrollen Yvonne de Carlo en Tony Martin.

Royal Wedding (1951): Fred Astaire maakt een dansje langs de muren en het plafond van zijn hotelkamer in deze wervelende musical. De toneelbeesten Astaire en Jane Powell bereiden zich tijdens het bruiloftsfeest van koningin Elizabeth voor op hun muzikale show. In de hoofdrollen: Fred Astaire als Tom Bowen, Jane Powell als Ellen Bowen en Sarah Churchill in de rol van Anne Ashmond.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties