Eerste mobiele telefoongids een feit

Datum nieuwsfeit: 07-02-2000
datum: 07-02-2000

afzenders: Externet en CafeZ

Titel: Eerste mobiele telefoongids een feit

Internet-innovatie-bedrijf Externet en ontwerpstudio CafeZ introduceren www.06-nummer.nl; De eerste online telefoongids met mobiele nummers. Dit betekent dat het vanaf heden mogelijk is een mobiel telefoonnummer via internet op te zoeken. In een land waar één op de drie mensen zo’n mobiel telefoonnummer heeft geen overbodige luxe.

De dienst is op dit moment eenvoudig te gebruiken voor iedereen met toegang tot internet. In de nabije toekomst zullen mobiele bellers ook direct via hun mobiele telefoon de gids kunnen raadplegen middels WAP (Wireless Application Protocol) technologie.

Achtergrond
Nu de mobiele telefoon meer en meer de plaats én de functie van het vaste toestel inneemt is de behoefte aan een mobiele telefoongids groot. Om iemand mobiel te kunnen bellen moest je voorheen het nummer kennen want opzoeken kon niet. De mogelijkheid mobiel bereikbaar te zijn op een zelfgekozen plaats en tijd werd op deze manier dus ondermijnd door de onbereikbaarheid van het nummer zelf.

Bovengenoemde ontwikkelingen hebben Externet en CafeZ de handen ineen doen slaan. Resultaat is www.06-nummer.nl : “Uw mobiele telefoongids”.

In eerste instantie zal de mobiele telefoongids zich vullen door middel van vrijwillige aanmelding. Dat wil zeggen, mobiele bellers die in de gids willen kunnen zich via www.06-nummer.nl aanmelden. Toekomstige samenwerking met mobiele telefonie providers wordt niet uitgesloten.

Voor meer informatie:
Thomas Maas, 06-nummer.nl +31(0)15-2190064 of e-mail: thomas@06-nummer.nl

De mobiele telefoongids is te vinden op de 06-nummer website op pagina www.06-nummer.nl