Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 07-02-2000
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 7 februari 2000.

Autobrand

Donderdagmiddag 3 februari werd rond 17.00 uur aan een 29-jarige bewoner van het Jacob van Ruijsdaelplein door buurtbewoners gemeld dat zijn auto in brand stond. Een half uurtje eerder had de man zijn auto geparkeerd. De brandweer was al gewaarschuwd en heeft de vlammen gedoofd. Aan de voorzijde was de auto verwoest. Door een bergingsbedrijf is het voertuig afgesleept. Vermoedelijk is de oorzaak van de brand van technische aard; bijvoorbeeld kortsluiting of een lekke leiding.

Inbreker aangehouden

De bewoners van een vakantiewoning aan de Duinweg troffen bij thuiskomst een vernielde ruit en in de woning een vreemde man op bed. Bleek dat de 32 jarige Noordwijker had ingebroken en de woning als slaapplaats had gekozen. Bij zijn aanhouding pleegde de man verzet. Na verhoor zijn met de man afspraken gemaakt over de vergoeding van de schade.

Brand in woning

Zaterdag om 12.40 uur werd brand gemeld in een woning aan de Leeuwerikstraat. Bleek de vlam in de pan te zijn geslagen en het ventilatiekanaal ingegaan. De 53 jarige hoofdbewoonster werd voor onderzoek naar een ziekenhuis vervoerd i.v.m. ingeademde rook. De schade bleef beperkt tot het rookkanaal.

Mishandeling in café

Een 17 jarige inwoner uit Hillegom deed aangifte van mishandeling door meerder personen. Zaterdagnacht omstreeks 01.30 uur had hij na wat duw en trekwerk onenigheid gekregen in een horeca gelegenheid. Het slachtoffer liep een blauwoog en een vleeswond op. Hij zou door meerdere personen zijn gelagen. De politie stelt een onderzoek in.