Deelname Bloemenbureau Holland aan IPM succesvol

07-02-2000

Deelname Bloemenbureau Holland succesvol
Internationale seizoensthema's spraakmakend op IPM

Leiden - De belangstelling tijdens de IPM voor de internationale seizoensthema's die door Bloemenbureau Holland in samenwerking met Fachverband Deutscher Floristen (FDF) werden gepresenteerd, was overweldigend. Zowel op vrijdag- als zaterdagmiddag kwamen ruim 1.200 bezoekers naar het Florist Event Center, waar de thema's werden gedemonstreerd door een team van internationaal vooraanstaande arrangeurs. Tijdens de beurs, van 3 tot en met 6 februari in Essen, werd bovendien een nieuwe marketingprijs voor Duitse bloemisten geïntroduceerd.

Bloemenbureau Holland gaat dit jaar de Duitse bloemendetailhandel uitgebreid informeren over de toepassing van seizoensthema's. Omdat de IPM goed wordt bezocht door bloemisten werd de beurs uitgekozen als start van de informatiecampagne. Het Bloemenbureau werkte hierbij samen met het FDF. In de nieuwe stand van Bloemenbureau Holland werden de vier seizoenthema's voor dit jaar gepresenteerd.

Overweldigende belangstelling
De internationale seizoensthema's stonden tevens centraal in de demonstraties op het Florist Event Center. De belangstelling van bloemisten voor de demonstraties onder het motto Internazionale Tendenzen 2000 was overweldigend. Een team van internationaal vermaarde arrangeurs (Marianne Pastwa-Hondong uit Duitsland, Lucien Delecoeullerie uit Frankrijk, Maurice Wynne uit Ierland en Gary Loen uit Nederland) maakten ter plekke aansprekende vertalingen van de thema's naar aantrekkelijk bloemwerk. De aandacht voor internationale seizoensthema's past in de promotiestrategie van Bloemenbureau Holland. De thema's genereren ideeën, die kunnen worden doorvertaald naar inspirerende en vooral praktische toepassingen in bloemwerk. Bloemenbureau Holland presenteerde tevens de internationale campagnes, die met ondersteuning van de EU worden gevoerd in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, het Verenigde Koninkrijk en Nederland.

Bloemistenprijs
Speciaal voor de Duitse markt introduceerde Bloemenbureau Holland de Triadem-marketingprijs voor bloemisten. Dit is de vernieuwde versie van de Kundenprofi, waarbij aan de meest klantvriendelijke bloemist jaarlijks een prijs wordt uitgereikt. Doelstelling hiervan is bloemisten te motiveren een actief marketingbeleid te voeren. De Triadem-marketingprijs is een gezamenlijke actie van Bloemenbureau Holland met Duitse partners. Areamanager Liesbeth van Vulpen noemde de deelname van Bloemenbureau Holland succesvol. "Naast de vele eigen activiteiten is de platformfunctie van onze stand, waaraan nog eens veertig individuele Nederlandse bedrijven en organisaties deelnamen, goed uit de verf gekomen. Voor volgend jaar hebben zich nu al nieuwe deelnemers aangemeld".