Presidium KULAK organiseert politiek debat

Datum nieuwsfeit: 07-02-2000

Presidium KULAK organiseert politiek debat
Auteur: Ingrid Thys

Op maandag 7 februari 2000 om 20.00 uur organiseert het presidium van KULAK in samenwerking met de Rechtsfaculteit KULAK een politiek debat tussen de drie grootste politieke partijen van het land (CVP, SP en VLD). Vertegenwoordigd door twee Partijvoorzitters,

Stefaan De Clerck en Karel De Gucht, en Dirk Van Der Maelen, Kamerfractieleider, zullen deze heren in discussie treden over de politieke actualiteit en manier waarop ze hun partij de 21ste eeuw willen inloodsen. De moderator van dit alles zal radiojournalist en eminent "Wetstraatwatcher" Johny Vansevenant zijn.

Wij doen dit niet in het kader van enige lesomgeving maar als extra-curriculaire activiteit die, naar onze mening, het gezichtsveld van de hedendaagse student moet verbreden. In hun latere beroepsomgeving (wat die dan ook mag worden) zullen politieke beslissingen een belangrijke rol spelen en daarom vinden wij het zeker de moeite waard om even de politieke top naar onze bescheiden universiteit te brengen.

Met veel genoegen willen we ook u, leden van de pers, uitnodigen op deze avond zodat het beeld van een student wat in zijn juiste context kan geplaatst worden. Zijn interesses reiken toch wel verder dan alléén de fuiven en het gerstenat .

Wij hopen ten zeerste u volgende week te mogen verwelkomen in gebouw A, aula 301 van de Katholieke Universiteit Leuven Campus Kortrijk - KULAK, E. Sabbelaan 53 in Kortrijk.

Hoogachtend

Pieter Callens