Opnieuw uitbreiding farmaceutisch bedrijf Numico in China

Datum nieuwsfeit: 07-02-2000
Numico

7 februari - Acquisitie Opnieuw uitbreiding van Numico in China

Koninklijke Numico N.V. heeft alle uitstaande aandelen in Wuxi Chia-Tai Pharmaceutical Company Ltd. in de Chinese provincie Wuxi overgenomen.
Dit bedrijf zal de productie van enterale klinische voeding voor de Chinese markt gaan verzorgen, naast de huidige productie van farmaceutische producten.

De naam van de onderneming is inmiddels gewijzigd in Nutricia Pharmaceutical Company Wuxi. De huidige omzet bedraagt circa EUR 3,5 miljoen per jaar. De onderneming heeft ongeveer 145 werknemers.

Numico heeft een marktaandeel van 55 procent in enterale klinische voeding in China. Deze producten worden momenteel geïmporteerd onder speciale licentie. De lokale productie van enterale klinische voeding zal naar verwachting begin 2001 van start gaan, waarna een verdere toename van de markt en van het marktaandeel wordt verwacht.