Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 07-02-2000

1e Persbricht van maandag 7 februari 2000/

Helmond: Zwaar onder invloed
Zondagmiddag omstreeks 14.15 uur, is in haar woning aan het Van Deutekomplein een 51-jarige Helmondse aangehouden. De vrouw had kort ervoor een aanrijding veroorzaakt op het Groenewoud. Bij het naar huis rijden reed zij nog twee maal tegen een auto op het Van Deutekomplein. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 3,15 promille aan. De vrouw kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 18 uur. Haar rijbewijs is ingevorderd.

Eindhoven: Auto-inbreker aangehouden
Een 36-jarige Veldhovenaar is zondagmiddag om 17.20 uur, op de Nachtegaallaan aangehouden. Getuigen hadden gezien dat de man zich verdacht ophield bij enkele geparkeerde personenauto?s. De verdachte droeg handschoenen en was in het bezit van inbrekersgereedschap. Bij onderzoek in de auto van de verdachte trof de politie een autoradio Cd speler en een autoradio versterker. De verdachte is overgebracht naar het bureau en voor onderzoek ingesloten. De radio, versterker en het gereedschap zijn inbeslaggenomen.

Eindhoven: Onder invloed
Een 45-jarige Eindhovenaar is zondagavond om 21.56 uur op de Vestdijk aangehouden. De man bestuurde zijn personenauto terwijl hij onder invloed was. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1,90 promille aan. De verdachte kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 10 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Een 23-jarige Eindhovenaar is zondagavond omstreeks 21.50 uur op de Noord Brabantlaan aangehouden. De verdachte bestuurde zijn auto terwijl hij onder invloed verkeerde. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 0.70 promille aan. De man kreeg een transactie van 390 gulden en een rijverbod voor de duur van 2 uur.

Maandagmorgen omstreeks 01.35 uur, is op de Neckerspoel een 42-jarige inwoner van Beek en Donk aangehouden. De verdachte bestuurde een personenauto terwijl hij onder invloed was. Doordat de verdachte de ademtest saboteerde is er van hem een bloedproef afgenomen. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 14 uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Valkenswaard: Diefstal uit een bedrijf
Tussen zaterdagavond 23.00 uur en zondagmiddag 16.30 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Luikerweg. Men kwam het bedrijf binnen door vernieling van de achterdeur. Uit het bedrijf zijn twee schilderijen weggenomen.

Soerendonk: Inbraak in een woning
In een woning aan de Roerdomp is zondag tussen 12.45 uur en 16.50 uur, ingebroken. Men kwam de woning binnen door vernieling van een deur. Uit de woning zijn enkele gouden sieraden en een paar broodjes weggenomen.

Best: Gewonde bij eenzijdig ongeval
De 22-jarige bestuurder van een personenauto is maandagmorgen omstreeks 00.15 uur, bij een eenzijdig ongeval op de Jan van Riebeeckstraat, gewond geraakt. De man is met zijn auto uit de bocht gevlogen en tegen een lantaarnpaal aangereden. Hij is met verwondingen aan zijn hoofd overgebracht naar het ziekenhuis. De auto is weggetakeld. Van de bestuurder is in het ziekenhuis een bloedproef genomen.

Valkenswaard: Diefstal personenauto
Tussen zondagavond 21.00 uur en maandagmorgen 01.00 uur, is vanaf de Peperstraat een personenauto, merk Mercedes, type 300 E, kleur bruin, voorzien van het kenteken NR-TJ-42, weggenomen.

Waalre: Diefstal personenauto
Vanaf de Leesakker is tussen zondagavond 20.30 uur en maandagmorgen 01.15 uur een personenauto, merk Opel, type Ascona, kleur grijs, voorzien van het kenteken RK-83-KR, weggenomen.

Son: Diefstal uit vrachtauto?s
Tussen vrijdagavond 20.00 en maandagmorgen 20.00 uur is er in vier vrachtauto?s op het industrieterrein in Son ingebroken. Van alle vier de auto is het rubber rond een raam weggesneden waardoor men in de cabine kon komen. Uit de auto?s zijn enkele zendbakkies met toebehoren weggenomen.

Bladel: Diefstal personenauto
Tussen zondagavond 19.30 uur en maandagmorgen 04.15 uur, is vanaf de Schaapskuil een geparkeerd staande personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur zwart, voorzien van het kenteken JJ-13-NN, weggenomen.