Bundesliga-returnwedstrijden live op Internet

Datum nieuwsfeit: 08-02-2000

MEDIA CONCEPT

Bundesliga-returnwedstrijd live in Internet

Februari 2000. Voor het begin van de returnwedstrijden van de Westduitse eredivisie (=Bundesliga) en de tweede divisie begint de Duitse voetbalbond (DFB) samen met het dienstverlenend bedrijf ALTUS AG een proefproject. Precies op tijd voor de honderdste verjaardag van de Duitse voetbalbond (DFB) gaat de Westduitse eredivisie in het internet: Via www.dfb.de met link naar www.bundesliga.de hebben voetbal-fans wereldwijd de kans om de returnmatches (begin: 4 februari 2000) van de eredivisie en de tweede divisie in het geheel live per internet te volgen en zich uitgebreid hierover te informeren. De fan krijgt bij ieder spel een radio-bericht (live en als samenvatting), wat nog door telexen, statistieken en standbeelden word verrijkt.

Bovendien wordt bij iedere wedstrijd een video-samenvatting van de highlights aangeboden. .n iedere week worden de twee top-wedstrijden van de Bundesliga in het Engels uitgezonden. Er zijn live-uitzendingen van persconferenties van de 36 verenigingen (audio en video), interviews met spelers en er bestaan talrijke interactiemogelijkheden met de fans in de Duitse en in de Engelse taal. 'Met het internet-optreden van de DFB zijn alle Bundesliga-fans altijd op de hoogte en weten precies hoe het wereldwijd met de Liga gaat', zegt DFB-Liga directeur Wilfried Straub. De DFB realiseert het internet-optreden van de Bundesliga samen met de ALTUS Media GmbH, een dochtermaatschappij van de ALTUS AG. Afgerond wordt het internet-aanbod door 'Live Bundesliga', een eigen, cross-mediaal magazine dat d.m.v. berichten, foto's, video en audio continu over de actuele situatie in de verenigingen informeert. Een groot gedeelte van het tijdschrift bestaat uit interviews met spelers en autoriteiten, commentaren en nieuws. Er wordt ook bijzondere service aangeboden zoals bijvoorbeeld audiovisuele databanken waarmee complete teksten of omvangrijke statistieken gezocht kunnen worden.

Voor informatie: Media Concept .ffentlichkeitsarbeit Fischer-Appelt GmbH, Indra Musiol, Tucholskystr. 18, 10117 Berlijn. Telefoon: 0049-30-32 69 57 13, fax: 0049-30-32 69 57 10, e-mail: im@media-concept.de

08 feb 00 11:03