Microsoft introduceert Cordless Wheel Mouse

Datum nieuwsfeit: 08-02-2000

Microsoft Benelux

Microsoft introduceert Cordless Wheel Mouse

Schiphol-Rijk/Brussel, 8 februari 2000 - Microsoft introduceert de Microsoft Cordless Wheel Mouse, de eerste snoerloze muis van Microsoft die de gebruiker optimale bewegingsvrijheid biedt. De Cordless Wheel Mouse is overal op het bureaublad te gebruiken dankzij de betrouwbare digitale tweekanaals radiotechnologie. Tussen muis en computer is nu geen onbelemmerd zicht meer nodig, zoals dat bij infraroodcommunicatie wel het geval is. De actieradius van de muis bedraagt ongeveer anderhalve meter. De Cordless Wheel Mouse heeft drie instelbare knoppen, is ergonomisch ontworpen en biedt bovendien het gemak van het bekende wieltje waarmee de gebruiker op het scherm kan scrollen en zoomen. De daarvoor benodigde IntelliPoint 3.0-software, en twee AA-batterijen worden meegeleverd.

Systeemeisen, verkrijgbaarheid en prijs

De Cordless Wheel Mouse werkt op een PC met een cd-rom-drive, 25 MB vrije ruimte op de harde schijf en het besturingssysteem Windows 95, 98 of NT 4.0 (met Service Pack 3). De Cordless Wheel Mouse kan worden aangesloten op een PS/2-poort of met de seriële-poortadapter (bijgeleverd). De Cordless Wheel Mouse is verkrijgbaar in computerwinkels en warenhuizen en kost f 89,- (BEF 1599), inclusief btw.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005

Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274

Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved.