Compaq lanceert 'Storage on Demand' programma

Datum nieuwsfeit: 08-02-2000

Compaq lanceert 'Storage on Demand' programma dat anticipeert op toenemende vraag naar opslagcapaciteit

Gouda, 8 februari 2000 - Compaq Computer B.V., marktleider op het gebied van storage1, met een wereldwijd en West-Europees marktaandeel van respectievelijk 23% en 24,2%, kondigt vandaag het 'Storage on Demand Program' aan. Dit programma biedt klanten de mogelijkheid hun onderneming naar behoefte van storage te voorzien. Om de storage-behoefte te definiëren, hanteert Compaq de volgende pijlers: operationele kosten, business flexibiliteit en maximale, gewenste service niveaus. De klant geeft aan wat voor hem de meest belangrijke reden is voor de aanschaf van storage. Compaq doet vervolgens een daarop afgestemde storage-aanbieding. De aankondiging van dit programma borduurt voort op de 'Compaq Enterprise Network Storage Architecture' (ENSA) strategie, waarin storage als 'nutsvoorziening' gepositioneerd wordt.

"Nu steeds meer van onze klanten afhankelijk zijn van storage als onderdeel van hun
eBusiness-infrastructuur, moeten we oplossingen leveren die met de bestaande producten kunnen werken, maar met een duidelijk groeipad naar de nieuwste technologie," zegt Howard Elias, Vice President en General Manager van Compaq's Storage Products Division. "Of het nu gaat om een onverwachte toename van de benodigde capaciteit, of een geplande ingebruikname van een 'Storage Area Network' (SAN), door middel van het 'Storage on Demand Program' biedt Compaq flexibele oplossingen die met onze klanten kunnen meegroeien op het moment dat zij behoefte hebben aan meer opslagcapaciteit."

Storage on Demand Program
Met het 'Storage on Demand Program' worden klanten voorzien van zowel geplande als ongeplande capaciteitsbehoefte. Compaq of haar Business Partner werkt samen met de klant om de opslagbehoefte voor een periode van drie jaar in te schatten. Vervolgens maakt Compaq Financial Services een aangepast betalingsprogramma dat aansluit bij het budget van de klant en het gebruik voor de genoemde periode. Klanten krijgen onmiddellijke toegang tot capaciteitsprognoses voor de lange termijn en lage kosten per GB-gebruik voor alle opslag.

Het programma stelt klanten eveneens in staat om na één jaar de capaciteit of de technologie te vergroten c.q. uit te breiden. 'Storage on Demand' voorkomt dat inkooptrajecten steeds weer plaats moeten vinden. Klanten kunnen zich concentreren op hun kernactiviteiten en hoeven slechts één enkel acquisitieproces, één installatie en één inkooptraject te doorlopen.

Meer informatie is te vinden op:
www.compaq.com/products/storageworks/solutions/sod/index.html.

¹ Source: IDC/Context; NT Storage markt 47,6%, UNIX storage markt 14,7%, waarbij Mainframe Storage buiten beschouwing is gelaten.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182-565807, e-mail (Jeanette.dewilde@compaq.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)