Nieuwe Country Manager Production Systems Group Xerox

Datum nieuwsfeit: 08-02-2000

Persbericht

Maurits Aalders nieuwe Country Manager Production Systems Group bij Xerox Nederland

Amstelveen, 8 februari 2000 - Xerox Nederland heeft met ingang van 1 januari Maurits Aalders benoemd tot Country Manager Production Systems Group (PSG). In zijn nieuwe functie is Aalders verantwoordelijk voor de marketing voor de publishing-, productieprint- en dataprintsystemen. Hij zal zich met name gaan inzetten voor het behouden en uitbreiden van het huidige marktaandeel van Publishing en Dataprinting, en de verdere ontwikkeling van nieuwe markten zoals productie-kleurprinten.

Aalders werkte ruim zeven jaar bij Xerox Nederland in diverse management-functies op het gebied van sales en marketing. Hij was onder meer betrokken bij de Nederlandse introductie van de Document Centre, Xerox' succesvolle lijn van digitale multifunctionals. Als Country Manager PSG volgt hij Peter van den Akker op, die een nieuwe functie heeft aanvaard bij de Europese Xerox-organisatie als Global Manager Patent Office.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties