Dressmart.nl gaat sportief

P e r s b e r i c h t

Nieuwegein, 8 februari 2000

DRESSMART.NL GAAT SPORTIEF
Russell Athletics en andere merken op Internet exclusief verkrijgbaar bij Dressmart

Met ruim dertig gerenommeerde sportmerken, waaronder Tenson, Russell Athletics, en Björn Borg, biedt de virtuele herenmodezaak Dressmart vanaf februari de breedste keuze in sportkleding op Internet. Naast kleding vinden sportieve surfers tassen, sportschoenen, accessoires en hun complete sportuitrusting op www.dressmart.nl. De komst van sport-, golf-, en vrijetijdskleding past binnen de doelstelling van Dressmart om haar klanten gepaste kleding van hoge kwaliteit te bieden voor iedere gelegenheid.

"Naast het aanbod van zakelijke merkkleding via Internet, blijkt er bij drukbezette mensen behoefte te bestaan ook sportkleding op dezelfde gemakkelijke en snelle manier te kunnen bestellen. In een volgepland weekend wil je direct naar de golfbaan en niet eerst naar een overvolle winkel", aldus Rick Boeyen, general manager Dressmart Nederland. Voor de online verkoop van de merken Russell Athletics, Eastpak en de onlangs gelanceerde sportlijn van Slazenger heeft Dressmart Sports de exclusieve verkooprechten in Europa.

Ook in de zes andere landen waar deze online herenmodezaak zich gevestigd heeft, lanceerde Dressmart.com de 'Sports & Leisure afdeling', te weten Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Engeland en Duitsland. Duitsland opende begin februari de virtuele deuren van een Dressmart-winkel. Met deze lancering op Europa's grootste consumenten-markt consolideert Dressmart.com haar positie van marktleider in de online verkoop van herenkleding.

Het in oktober 1999 gelanceerde Dressmart.nl is de Nederlandse online vestiging van Dressmart.com, de virtuele herenmodezaak met gerenommeerde merken die werd opgericht door de Zweden Mathias P. Plank en Markus Larsson. Dressmart voert in Europa meer dan zeventig bekende en internationale mannenmodemerken, waaronder Calvin Klein, Mulberry, Cerruti 1881, Burlington, Pierre Cardin en Claudio Ferrici. Na de start van Dressmart in Zweden in april 1999 werden virtuele vestigingen met een lokale organisatie geopend in Finland, Noorwegen, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Doel is dat Dressmart voor het einde van dit jaar in alle West-Europese landen aanwezig is met een website. Frankrijk zal nog dit voorjaar een online winkel openen. Dressmart.com wil uitgroeien tot dé leidinggevende e-commerce retailer in exclusieve mannenmode binnen Europa en de VS op Internet.

# # #
Een selectie van de merken verkrijgbaar via www.dressmart.nl/sports: Dunlop Golf, Lyle & Scott, Hanes, Slazenger Golf, J. Lindeberg, Maxfli golf, Top Flite, EastPak, Russell Athletics, Björn Borg, Musto, Douglas Gill, Tenson, Henri Lloyd, SoS en Tretorn.

Voor aanvullende informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: DLV Public Relations
Hella van Leeuwen
Tel.:+31 (0)23-565 1918