Firma van Oers neemt vier Scania Distritrucks in gebruik

Datum nieuwsfeit: 08-02-2000

Firma van Oers neemt vier Scania Distritrucks in gebruik

(8-2-2000)

De firma Van Oers uit Boxtel heeft sinds voorjaar 1999 vier nieuwe Scania Distri-trucks in haar wagenpark. Het gaat om twee P94 trekkers met de ruime CP19 cabine en twee bakwagens van het type P94DB in solo-uitvoering. De beide trekkers zijn voorzien van de 260 pk motor en de bakwagens beschikken over 220 pk, waarmee ze alle over ruim voldoende vermogen beschikken. Alle auto's zijn uitgerust met schijfremmen rondom. De voertuigen zijn geleverd door de vestiging van Beers Bedrijfsauto te Veghel.

Firma Van Oers bestaat uit een horecagroothandel en een productiebedrijf. De distributievloot van Van Oers omvat meer dan dertig bedrijfsauto's. Deze brengen de kwaliteitsproducten naar de vele klanten van Van Oers. In het assortiment van de groothandel zitten meer dan vijfduizend artikelen. Daarnaast levert Van Oers etenswaren van eigen makelij: vleesproducten, meelspijs- en ragoutproducten, schepsalades en huzarensalades. Tot de klantenkring behoren onder andere NS-stationsrestauraties, diverse vakantieparken, supermarkten, tankstations, catering-bedrijven, groothandels, snackbars, vliegtuigmaatschappijen en pretparken.

Van Oers heeft met name voor de Distritrucks van Scania gekozen vanwege de uitstraling, de zeer goede service van Beers en de prestaties van de Scania's. In totaal beschikt de firma nu over zes Scania's; er reden al twee bakwagens die begin 1998 in gebruik zijn genomen.