Stress platform op internet: stress.pagina.nl

Datum nieuwsfeit: 09-02-2000

P E R S B E R I C H T

Het Nederlandse bedrijfsleven wordt de laatste tijd in toenemende mate geconfronteerd met de gevolgen van ziekteverzuim als gevolg van stress en demotivatie. Ziekteverzuim kost de Nederlandse economie op jaarbasis Y15 miljard. Ruim 60% hiervan vind zijn oorzaak in stress en demotivatie door overmatige werkdruk. Naar verwachting zullen medio 2000 ruim 1 miljoen mensen arbeidsgehandicapt zijn. Zo'n 35% als gevolg van stress gerelateerde klachten.

Speciaal voor de groeiende groep arbeidsgehandicapten is er vanaf vandaag een nieuw, onafhankelijk stress platform op internet: stress.pagina.nl

Op deze pagina staan links naar vele aanbieders van advies, cursussen en workshops, alsmede nazorg op het gebied van bewustzijnsontwikkeling, stresspreventie en motivatietechnieken. Voor individu en bedrijf. Daarnaast wordt het geheel gecompleteerd door arbodiensten, zorgverzekeraars, brancheorganisaties, patientenverenigingen en aanverwante instanties. Op betreffende site kunnen bezoekers ;

- informatie krijgen omtrent trainingen, cursussen, workshops en persoonlijke begeleiding,

- in contact treden met lotgenoten met stressgerelateerde klachten (burnout syndroom etc.),

- advies verkrijgen bij patientenverenigingen, arbodiensten, zorgverzekeraars, branche organisaties en gerelateerde overheids instanties,
- via een landkaart zien welke gewenste aanbodsvorm in de regio/woonplaats wordt aangeboden.

Betreffende site heeft als doel om op laagdrempelige wijze inzicht te geven in een markt die zich kenmerkt door wildgroei. Bedrijven en particulieren kunnen actief, zelfstandig hun mogelijkheden bekijken en 'veilig' informatie inwinnen omtrent dit onderwerp waar nog steeds een taboe op rust.

Initiator van dit platform is Fundament. Fundament is een buro voor stresspreventie en bewustzijnsontwikkeling. De organisatie bestaat uit mensen die in het verleden te maken hebben gehad met stressgerelateerde klachten. Doel van de organisatie is inzicht te bieden in de vele aanbodsvormen ter ontspanning voor particulier en bedrijf, de belangen te behartigen van de groeiende groep arbeidsgehandicapten door stress gerelateerde klachten, alsmede stress en aanverwante onderwerpen bespreekbaar te maken voor een brede doelgroep.

u n r e a d
Wij hopen dat betreffend persbericht kan worden geplaatst. Ons overijverige land heeft initiatieven als deze nodig! U kunt desgewenst nadere informatie verkrijgen bij:

Fundament
1860 AG Bergen
T.a.v. dhr. Emile van der Linde

T: (072) 5821 322
F: (072) 5821 299
E: (info@fundament.net)
I: www.fundament.net

Hartelijk dank voor uw medewerking.