Flatbewoners Den Bosch uitgesloten van Internet via kabel

Datum nieuwsfeit: 09-02-2000
gecontrolleerd bericht

Flatbewoners uitgesloten van internet via de kabel

Een groot deel van Den Bosch is niet geschikt voor een aansluiting op de kabel ten behoeve van internetverkeer. Met veel bravour kondigde Palet Kabelcom vorig jaar juni internactief verkeer aan onder de noemer internetsensatie. Tegen een goedkoop introductietarief zouden bewoners via een glasvezelkabel worden aangesloten op wat zij noemt: Take me home-systeem. Die service komt van Kabelcomdochter: Palet@home. =De nieuwe kabelaansluiting is er wel voor meer keuzetelevisie en interactief verkeer, maar zij is in flats ongeschikt voor internetverkeer. Dat laatste zou juist een besparing opleveren op de telefoonkosten, omdat het signaal niet meer via de telefooncentrales verloopt. =Flatbewoners kunnen geen individuele aansluiting krijgen omdat de versterkers die het radio/tv-signaal doorsturen niet geschikt zijn voor internet signaal.=Palet laat het aan de bewoner of de verhuurder over om de aanpassing te verrichten. =Palet lokte najaar 1999 klanten met een goedkoop introductietarief. Daarna bleef het stil al kwamen er opnieuw eensluidende mailings zonder bovenstaande uitzonderingen te noemen.=In Den Bosch gaat het om 30.000 flatbewoners die geen kabelaansluiting voor internet verkeer kunnen krijgen. terwijl de stad nog wel was uitgeroepen tot pilot-city.

's-hertogenbosch/paul kriele 9 februari 2000.

e-mail (paulkriele@planet.nl), telefoon 073-691002