Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Persbericht 9 februari 2000(2)/

Politieberichten

Eindhoven: Vluchtelingen in vrachtauto
Een 55-jarige vrachtautochauffeur die met zijn lading uit Engeland kwam bemerkte voorbij de grens Nederland - België dat in de laadruimte van zijn vrachtauto geklopt werd. Hij vermoedde dat er vluchtelingen in zijn vrachtauto geklommen waren en reed direct door naar het politiebureau aan de Mathildelaan in Eindhoven. Op het politiebureau bleek dat zich in de laadruimte tussen de lading 13 mensen verstopt hadden. Het bleek een gezin met vier en een gezin met twee kinderen en drie alleen staande mannen te gaan. De mensen zijn vermoedelijk afkomstig uit Kosovo en Albanië. Naar alle waarschijnlijkheid hadden de vluchtelingen kans gezien in België in de vrachtauto te komen. Na een eerste opvang zijn de mensen door de Koninklijke Marechaussee en de Vreemdelingenpolitie naar het Opvangcentrum in Rijsbergen gebracht.

Beek en Donk: Man overleden
De 21-jarige J. Leenders uit Gemert die jongstleden zondag betrokken was bij een ongeval met zijn crossmotor in Beek en Donk is woensdag in het St. Elisabeth ziekenhuis in Tilburg overleden aan zijn verwondingen.

Oirschot: Snelheidscontrole
Op de Bestseweg in Oirschot is woensdag tussen 10.30 uur en 11.30 uur een snelheidscontrole gehouden. Er zijn 17 automobilisten op de bon gegaan. De snelste reed 91 km/u waar 50 km/u was toegestaan.

Aarle Rixtel: Auto-inbraak
Dinsdagavond is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Torenakkerweg in Aarle Rixtel. De dader sloeg een portierruit stuk en nam de autoradio mee.

Geldrop: Auto-inbraak
In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Adelaartlaan in Geldrop. De dader vernielde een portierruit en nam de Autoradio Cd-speler en een navigatiesysteem mee.

Bij een andere auto in die straat werd rond dezelfde tijd een radiocassetterecorder uit de auto meegenomen. Ook bij die auto werd een ruit vernield om binnen te komen.

Someren: Zakkenrollen
Een 69-jarige vrouw uit Someren is dinsdagmiddag rond 15.30 uur het slachtoffer geworden van een zakkenroller. Bij de vrouw werd tijdens het winkelen in de Postelstraat haar portemonnee met ruim f. 200,- en diverse pasjes uit haar handtas gestolen.