Politiebericht regio Friesland

Korps: Friesland, plaats: Regio 09-02-2000

Politieberichten van 9 februari (07.00 - 13.00 uur)/

Sneek: inbraak auto
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Worp Tjaardastraat. De ruit in het linkerachterportier werd ingeslagen. Aangifte werd gedaan door een 26-jarige vrouw uit Sneek. Uit de auto werd radio-cdspeler weggenomen.

Gorredijk: inbraak bedrijf
Woensdag tussen 00.30 en 08.00 uur werd ingebroken in Saunastate aan de Stationsweg. Via verbreking van een bovenlicht is men het bedrijf binnengekomen. Aangifte werd gedaan door een 33-jarige man uit Terwispel. In het pand werd een kluisje opengebroken en het geld werd daaruit weggenomen.

Drachten: inbraak auto
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in een auto, die geparkeerd stond op de Schoolstraat in Drachten. Hoe men de auto is binnengekomen is niet duidelijk. Er was namelijk geen schade aan de auto. Een man van 31 jaar uit Drachten heeft aangifte gedaan. Uit de auto zijn een autoradio, laptop en een jas weggenomen.

Fochteloo: mishandeling
Een 21-jarige inwoner uit Langedijke heeft aangifte gedaan van mishandeling. In de voetbalwedstrijd Fochteloo - Italian Boys uit Groningen, die afgelopen zondagmiddag werd gespeeld te Fochteloo, kreeg hij zonder aanleiding een klap op zijn mond van een speler van Groninger ploeg. De man moest zich onder doktersbehandeling stellen. De klap is de scheidsrechter ontgaan. Hij heeft de zaak ook aanhangig gemaakt bij de KNVB.

Voor info: bureau voorlichting en pr, telefoon 058 - 880 8271