Politiebericht Brabant-Noord: Aa & Dommel

Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Boxtel 09-02-2000

Persbericht district Aa & Dommel/

OVERVAL EN ONTVOERING (Vught)
Dinsdagavond is een 54-jarige vrouw uit Vught bij het uit haar woning komen overvallen. De vrouw kwam rond 21.00 uur uit haar woning aan de W. van Beuningenlaan in Vught, toen ze werd vastgegrepen door twee mannen. Hierbij werd ze met een mes bedreigd. Het tweetal trok de vrouw haar woning weer in en doorzochten verschillende kamers. Vervolgens werd de vrouw gedwongen om achter in haar eigen auto, een zwarte Ford Fiësta, te gaan liggen. Haar hoofd werd daarbij afgedekt, zodat ze niets kon zien. Hierop reden de twee overvallers met de auto weg.
Onder weg werd enkele keren gestopt. Enige tijd later lieten ze de auto met daarin de vrouw achter. De vrouw durfde pas na enige tijd omhoog te komen. Daarbij zag ze dat de auto bij een flat aan het Reeburgpark in Vught stond. Toen ze ook na enige tijd de overvallers niet zag, durfde ze met haar auto weg te rijden. Ongeveer een uur later stond ze bij haar buren aan de deur.
De vrouw is door de overval en de ontvoering erg ontdaan. Ze wordt inmiddels opgevangen.
Zover bekend zijn uit de woning enkele sieraden en een gering geldbedrag gestolen.
De politie is op zoek naar mensen die tussen 20.30 en 22.00 uur iets hebben gezien in de omgeving van de W. van Beuningenlaan en het Reeburgpark in Vught. Getuigen worden dringend verzocht contact op te nemen met de politie in Vught tel. 073 ? 684 22 22.

OVERLAST DOOR DE WIND
De politie heeft van dinsdag op woensdag een tiental meldingen gekregen van overlast door het weer. In Schijndel waaide aan de Deken Baekersstraat een boom om, waardoor een hek rond een bouwwerk werd vernield. Het gevolg hiervan was, dat bouwmaterialen van het terrein waaiden. In Sint Michielsgestel waaiden markeringsborden over de weg. Ook in Vught waaiden borden over de weg. Bij een woning aan de Koninginnelaan in Sint Oedenrode sloeg de bliksem in waardoor de afzuigkap helemaal vernield werd. Bij het nieuwe station in Boxtel waren een aantal dakplaten losgewaaid. Door een aannemer zijn de platen verwijderd.

INBRAAK WONING (Helvoirt)
Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Dennenweg in Helvoirt. De achterdeur van de woning werd opengebroken. Zover bekend is een gering geldbedrag gestolen.

AUTO GESTOLEN EN UITGEBRAND (Boxtel)
In de nacht van dinsdag op woensdag is vanaf een autobedrijf aan de Kruisbroeksestraat in Boxtel een auto gestolen. rond 1.30 uur kreeg de politie een melding dat achter een bedrijf aan de Kruisbroeksestraat een auto in brand stond. Daar bleek de bij het autobedrijf gestolen auto in brand te staan. De brandweer heeft het vuur geblust. Ze konden niet voorkomen dat de auto geheel verloren ging. Ook twee loodsen van het bedrijf werden door de brand beschadigd.

INBREKERS OVERLOPEN (Sint Oedenrode)
In de nacht van dinsdag op woensdag, rond 04.45 uur werden de bewoners van een woning aan de Lindendijk in sint Oedenrode wakker van gekraak. De bewoners waarschuwden direct de politie en zelf gingen ze naar beneden. Daar bleek, dat de schuifpui van de woning was opengebroken. Doordat de bewoners naar beneden waren gegaan zijn de inbrekers kennelijk gestoord en zijn ze weggevlucht.