Discussiebijeenkomst PvdA over toekomst defensiebeleid

Partij van de Arbeid

PERSBERICHT PVDA KENNISCENTRUM BUITENLAND

DE TOEKOMST VAN HET NEDERLANDSE DEFENSIEBELEID

Op woensdag 9 februari houdt het Kenniscentrum Buitenland van de PvdA in samenwerking met de afdeling Arnhem van de PvdA de discussiebijeenkomst De toekomst van het Nederlandse Defensiebeleid. De aanleiding hiervoor is de vorig jaar verschenen nota 'Een plan voor de krijgsmacht' van de PvdA-fractie in de Tweede Kamer.

In de nota wordt uiteen gezet dat de PvdA streeft naar een moderne krijgsmacht, die bij internationale crisis- en vredesoperaties kan worden ingezet en voor langere periodes aan zulke operaties kan deelnemen. Verhoging van de paraatheid, flexibelere operationele structuren, een grotere centrale sturing en verdere integratie tussen de krijgsmachtonderdelen acht de PvdA daarvoor noodzakelijk. De bijeenkomst biedt de mogelijkheid aan deskundigen, direct betrokkenen uit het veld en geïnteresseerden om over de toekomst van de Nederlandse krijgsmacht te discussiëren.

In het forum:

Plaats: De Coehoorn, Coehoornstraat 17, Arnhem
Datum: woensdag 9 februari van 20.00 uur tot 22.00 uur

Aanmelden is niet strikt noodzakelijk, maar indien u dat wel doet, krijgt u de PvdA-nota 'Een plan voor de krijgsmacht' gratis thuisgestuurd. Bel voor aanmelding en informatie Arjen Berkvens van het Kenniscentrum Buitenland (020-551 2121) of stuur een e-mail naar (aberkvens@pvda.nl)