Snelle start nieuwe jaar voor Ford Focus

Datum nieuwsfeit: 09-02-2000
AutoRai

Snelle start voor Ford Focus 9-2-00.
Na een bijzonder goede afsluiting van 1999, waarbij de automobielindustrie recordaantallen personenautos verkocht, wist Ford Nederland in januari 2000 haar positie als automobielimporteur te verstevigen.

Sinds jaar en dag mag Ford zich in Nederland tot de top-importeurs van autos en auto-gerelateerde producten rekenen. Een extra bevestiging van deze positie werd door de klanten afgegeven, toen de verkoopcijfers over de eerste maand van het nieuwe millennium bekend gemaakt werden. Gedurende januari, de eerste maand van het jaar 2000, wist Ford met de Focus niet alleen beslag te leggen op het leiderschap in het segment voor de middelgrote personenwagens, maar werd met 4653 afgeleverde automobielen de Focus tevens de meest verkochte auto in Nederland.

Deze zege op verkoopaantallen werd al eerder voorafgegaan door verschillende andere successen, zoals de verkiezing tot Auto van het Jaar 1999, Auto1 in Nederland en Gezinsauto van het Jaar 1999.

Met de officiële bekendmaking van de verkoopcijfers - tijdens de eerste dag van de BedrijfsautoRAI 2000 - was Rainer Landwehr, Algemeen Directeur van Ford Nederland, bijzonder ingenomen. Een fantastisch bericht voor Ford, bij de start van dit nieuwe jaar. Tezamen met de introductie van de nieuwe Ford Transit is het veelbelovend voor onze positie, in zowel de personen- als de bedrijfswagenmarkt, voor het gehele jaar 2000, aldus Landwehr.