Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Start campagne 'Huren: dat kan natuurlijk ook'

Datum nieuwsfeit: 31-01-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

'Huren. Dat kan natuurlijk ook.'

Hilversum, 31 januari 2000

Huren. Dat kan natuurlijk ook. Dat is de campagneregel van de imagocampagne voo
r
het huren die 5 februari van start gaat. Deze imagocampagne is opgezet en wordt
gefinancierd door de gezamenlijke woningcorporaties in Nederland verenigd in Aedes vereniging van woningcorporaties. De campagne bestaat uit spotjes op TV e
n
radio en daarnaast posters en advertenties in lokale en regionale media.
Het imago van huren ligt al geruime tijd onder vuur. De laatste jaren draait alles om de koopwoning. 'Kopers zijn slim en huurders zijn dom', lijkt de teneu
r
te zijn. En, 'als je huurt ben je een loser'.
De woningcorporaties willen hier iets tegenover zetten. Een campagne die de negatieve beeldvorming rondom huren een halt gaat toeroepen. Doel van de campagne is om het huren van woningen neer te zetten als volwaardig alternatief
woonproduct.
Mr. W.D. van Leeuwen, algemeen directeur van Aedes, zei tijdens de perspresentatie: "We zeggen niet dat huren beter is dan kopen. We willen vanuit
de diversiteit aan wensen, behoeften en verlangens laten zien dat huren voor iedereen een optie kan zijn. We willen mensen helpen in hun keuze voor een huur

-
of koophuis en willen huurders een positieve bevestiging van hun keuze geven. W
e
willen de Nederlander meegeven dat huren in een aantal gevallen een volwaardig
alternatief is naast andere eigendomsvormen."

De imagocampagne is ontwikkeld door het reclamebureau PPGH/JWT. Dat bureau is
onder andere de maker van reclamecampagnes voor de NS, Randstad, Gamma en Heineken.

Drie TV-spots

Voor dit jaar zijn drie TV- en drie radiospots gemaakt. Volgend jaar komen er
weer drie nieuwe bij. De spots worden afwisselend ingezet.
www.123huren.nl

De afzender van de campagne is een website: www.123huren.nl. Deze site heeft vooral een doorklikfunctie naar sites van woningcorporaties. De consument wordt
doorverwezen naar woningcorporaties in de gewenste regio en/of plaats. Daarnaas
t
geeft de site algemene informatie en het laatste nieuws over huren/wonen.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie