IT-groep CMG plc neemt Tell.IT over

Datum nieuwsfeit: 09-02-2000

9 februari 2000

CMG plc neemt Tell.IT over

CMG plc, de Europese IT-services Groep, maakt bekend dat het op 8 februari 100% van de aandelen van Tell.IT International BV heeft overgenomen. Tell.IT is een Nederlands consultancy bedrijf dat zich richt op de telecommunicatiemarkt en heeft 75 mensen in dienst. Tell.IT levert technische consultancy diensten aan gevestigde en nieuwe operators en leveranciers van telecommunicatienetwerken.

Tell.IT werd in 1996 opgericht en heeft een goede reputatie in haar nichemarkt. Tot haar klantenbasis behoren belangrijke netwerkoperators, waarvan sommige tot nog toe geen deel uitmaakten van CMG's klantenkring. Tell.IT is voornamelijk actief in Nederland, maar heeft ook enige internationale business ontwikkeld. De huidige medewerkers en het huidige managementteam van Tell.IT staan achter de overname. De activiteiten zullen in samenwerking met CMG's Telecommunicatie bedrijf in Utrecht worden voortgezet onder de naam CMG: Tell.IT.

In het jaar eindigend op 31 december 1999 had Tell.IT een omzet van NLG 15,5 miljoen en een winst vóór belastingen van NLG 4,0 miljoen. De totale overnamesom bedraagt NLG 25,2 miljoen en zal in contanten worden betaald. Dit bedrag bestaat uit goodwill plus een bedrag van ongeveer NLG 3,3 miljoen voor eigen vermogen. Het bedrijf zal in 2000 naar verwachting positief bijdragen aan de winst vóór afschrijving van goodwill. De resultaten van Tell.IT worden vanaf 1 januari 2000 meegeconsolideerd met CMG's groepresultaten.

Hugo Schaap, Chairman van CMG Benelux zei in een reactie:

"Tell.IT is actief in de telecommarkt, een markt die wij als speerpuntmarkt zien. Hun activiteiten zijn voor een groot deel complementair aan onze diensten. Prima klantennamen, waarvan sommige al klant zijn van CMG, andere niet. We hebben een goede trackrecord met het succesvol integreren van zulke nichebedrijven, zowel ten voordele van onze business als van diegenen die daarbij betrokken zijn."

Cor Stutterheim, Bestuursvoorzitter van CMG, voegde hieraan toe:

"We blijven onze strategie van autonome groei nastreven, aangevuld met overnames als we geschikte ondernemingen kunnen vinden. Het betreft ondernemingen met goed management, met medewerkers die passen binnen onze cultuur en met goede klantrelaties."

De 1999 halfjaarcijfers van CMG werden op 1 september gepubliceerd en lieten een omzetgroei van 50% zien en een winstgroei van 54% (vóór belastingen en afschrijving goodwill). CMG's jaarcijfers over 1999 zullen op 21 februari 2000 bekend gemaakt worden.

- EINDE -

Voor meer informatie:

Hugo Schaap, Country Chairman, CMG Benelux, tel: +31 (0)20 50 33 000 Tony Richards, Group Communications (London), CMG plc, tel: +44 (0)171 592 4000 Jan Massier, Group Communications (Amsterdam), CMG B.V., tel: +31 (0)20 67 20 444 CMG

CMG is een toonaangevende Europese IT-Services Groep, die zakelijke IT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatie verwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en België. CMG levert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken.

CMG werkt nauw samen met haar klanten om bij te dragen aan hun succes. Middels de kwaliteit van haar dienstverlening en door de langdurige toewijding van haar medewerkers, levert CMG toegevoegde waarde aan de business van haar klanten. Dit vormt een basis voor het lange termijn succes van de Groep.