Ruim 100 nieuwe ASP-business partners voor Progress Software

Datum nieuwsfeit: 09-02-2000

Progress Software start 2000 met ruim 100 nieuwe ASP-business partners

Progress Software domineert met ASPEN 2000-programma ASP-markt: ruim 150 partners, meer dan 70 huurapplicaties en ruim 10.000 eindgebruikers

Capelle a/d IJssel, 9 februari 2000 ? Progress Software maakt bekend dat meer dan 100 nieuwe ISV's (Independent Software Vendors) deelnemen aan het ASPEN-programma (Application Service Provider En ablement). De samenwerkings-verbanden met deze ISV's resulteren in een versterking van de leidende positie van Progress Software op de explosief groeiende ASP-markt en dragen ertoe bij dat Progress nog meer verticale-marktapplicaties naar het ASP-model zal migreren, onder meer in de financiële dienstverlening en op het gebied van supply chain management en customer relationship management (CRM).

?Inmiddels hebben zich wereldwijd meer dan 150 partners bij ons programma ASPEN 2000 aangesloten. Daarmee zijn wij duidelijk de motor achter de ASP-trend en hebben wij het grootste netwerk van ASP's en strategische partners", aldus Mike Mitsock, vice president van de ASP Business Unit van Progress Software. ?Dankzij het ASPEN-programma kunnen onze ISV's snel en maximaal profiteren van het ASP-model en zijn wij de eerste ASP-applicatieleverancier die kan bogen op meer dan 10.000 eindgebruikerlicenties.?

Progress Software heeft een gedegen reputatie opgebouwd dankzij technologie en services voor ISV's waarmee deze tegemoet kunnen komen aan de hoge eisen van 'middle market'-bedrijven met beperkte resources en waarmee zij snel branchespecifieke, hecht geïntegreerde oplossingen kunnen leveren tegen een lagere TCO.

Progress Software heeft daardoor een leidende positie in de snelgroeiende ASP-markt. Deze positie is alleen maar verder versterkt nu meer dan 2000 ISV-partners en ruim 5000 op Progress gebaseerde applicaties deel uitmaken van het nieuwe distributiekanaal.

Onlangs hebben zich 100 nieuwe ISV's uit verschillende delen van de wereld aangesloten bij het ASPEN 2000-programma, onder andere Westland Systems, Proteus Software en Unibis (accountancy & financiële dienstverlening), Global Automotive, ASA Tire Systems Group en Car Systems (auto-industrie), Grampian Software en Parallax Information Technology (consultancy), Datasul, Pulse Logistics, Robocom Systems International en Online Logistics (Supply Chain Management), Promises Software, MarBex en Arbour Group (Customer Relationship Management (CRM)) en Prisme, Tempus Systems en Hipvale Business Software (HR & salarisadministratie).

Het Application Service Provider ENablement-programma Het ASPEN 2000-programma van Progress Software telt wereldwijd meer dan 150 partners uit 20 verschillende landen, en bestrijkt alle regio's waarin de onderneming actief is.

Het ASPEN-programma biedt onder meer technologie, services en partnerships waarmee ISV's Progress-applicaties snel en eenvoudig kunnen migreren naar ASP-applicaties die op abonnementsbasis toegankelijk zijn via het Internet. Deze nieuwe applicaties bieden het midden- en kleinbedrijf applicatiefunctionaliteit die voorheen niet voor deze groep beschikbaar was. ASP-applicaties verlagen de gebruikelijke IT-infrastructuurkosten omdat ze ontwikkeld en onderhouden worden door service providers, en niet meer door intern IT-personeel.

Steeds meer leveranciers dienen zich aan die de kloof tussen midden- en kleinbedrijf enerzijds en hoogwaardige applicaties anderzijds willen dichten. Naar verwachting zal de reeds sterke groei van de ASP-markt nog verder aantrekken. Volgens schattingen van analisten zal de markt voor huurapplicaties in 2003 tussen de $4 en $6 miljard aan inkomsten genereren.
De ASP's die als eerste deze markt betreden, profiteren voor een belangrijk deel van de toekomstige groei. Voor meer informatie over de ASP-markt en het ASPEN 2000-programma van Progress Software kunt u terecht op www.ASPconnections.com.

Progress Software
Progress Software Corporation (Nasdaq: PRGS) is leverancier van softwareproducten en -diensten, waarmee bedrijfsoplossingen kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd voor alle computer- en netwerkomgevingen (development, deployment en management). De producten worden gebruikt door ruim 60% van de Fortune 100-bedrijven en omvatten onder meer applicatieservers, databases, ontwikkeltools en beheerproducten voor Internet/Web-extranet- en intranet-applicaties.
De klanten van Progress Software zijn actief in 100 landen, worden wereldwijd ondersteund door 1200 Progress-medewerkers en implementeren jaarlijks voor meer dan $1,5 miljard aan applicaties, gebaseerd op Progress Software en ontwikkeld door meer dan 2000 onafhankelijke softwareleveranciers. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.progress.com.

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Schoep & Van der Toorn Monique Bruins Döne Köycü Telefoon: 010 - 235 11 11 Telefoon: 020 - 487 40 00 Email: (mbruins@progress.com) E-mail: (done.koycu@svdt.nl)