TNT Post Groep neemt Frans Logistiek bedrijf over

Datum nieuwsfeit: 09-02-2000
TNT Post Groep

TNT Post Groep N.V. neemt Frans Logistiek bedrijf over

ondertekening met Mendy Développement S.A.

TNT POST GROEP N.V. NEEMT FRANS LOGISTIEK BEDRIJF OVER

TNT Post Groep N.V. (TPG) heeft een meerderheidsbelang (60%) genomen in Mendy Développement S.A., een gerenommeerd Frans logistiek bedrijf. De overige 40% zal TPG de komende jaren verwerven. Mendy werd in 1950 opgericht en heeft zijn hoofdkantoor in Bénesse-Maremne. De kernactiviteiten van Mendy omvatten just-in-time vervoer en het aanbieden van inbound-diensten voor productielijnen in de automobielindustrie. Met deze overname versterkt TPG, met zijn merknaam TNT, zijn positie als Europese marktleider op het gebied van Post, Express en Logistiek. Bovendien wordt TNT een van de belangrijkste aanbieders van inbound logistieke diensten voor Renault, de belangrijkste klant van Mendy. Van de gezamenlijke en verbrede expertise op het gebied van de automobiellogistiek zullen de klanten van zowel TNT als van Mendy profiteren.

De totale omzet van Mendy bedroeg in 1999 NLG 94 miljoen (FRF 280 miljoen). Onder de deskundige leiding van algemeen directeur Pierre Michel Mendy heeft Mendy zich ontwikkeld tot een efficiënt bedrijf met 400 medewerkers in 3 landen. De hoofdactiviteiten van Mendy zijn het beheer en vervoer van auto-onderdelen langs de Portugees-Spaans-Franse as naar productiebedrijven in Noord-Frankrijk en Spanje; een regio waar belangrijke autofabrikanten zoals Renault gevestigd zijn.

De heer Mendy behoudt de leiding over het bedrijf. Het hoofdkantoor blijft in Bénesse-Maremne.

De overname zal in 2000 positief bijdragen aan het resultaat van TPG.

TPG verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post- express- en logistieke diensten. TPG heeft ruim 100.000 werknemers in 60 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 1998 NLG 16,3 miljard. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.

9 februari 2000