Palet@Home en CasTel@Home worden Essent@Home

Datum nieuwsfeit: 10-02-2000

Palet@Home en CasTel@Home worden Essent@Home

Amsterdam, 10 februari 2000 – De kabelinternetdiensten Palet@Home en CasTel@Home gaan met ingang van 1 maart 2000 verder onder de naam Essent@Home. De naamswijziging is het gevolg van de fusie tussen de moedermaatschappijen EDON en PNEM/Mega, die nu hun diensten aanbieden onder de naam Essent. Het bedrijf is actief op het gebied van energie, afvalverwerking en telecommunicatiediensten. Met een omzet van circa 9 miljard gulden en rond de 10.000 medewerkers is Essent marktleider in Nederland.

De naamswijziging van Palet@Home en CasTel@Home heeft voor de bestaande abonnees geen praktische consequenties.
E-mailadressen en computerinstellingen blijven ongewijzigd.

Palet@Home en CasTel@Home zijn midden 1999 gestart als kabelinternetdienst in het verspreidingsgebied van Essent. De unieke en door abonnees zeer gewaardeerde dienst is inmiddels beschikbaar in een groot aantal steden waaronder Deventer, Enschede, Roden, Assen, Groningen, Zwolle, Sneek, Den Bosch, Venray, Bergen op Zoom, Tilburg, Sint-Michielsgestel en Roosendaal. Dit jaar zal het aantal steden verder worden uitgebreid.

De kabelinternetdienst van @Home is ook beschikbaar in Maastricht en Eijsden dankzij een distributieovereenkomst met de NV Nutsbedrijven Maastricht. Sinds november 1999 wordt deze dienst in beide plaatsen aangeboden onder de naam Maastricht@Home.

@Home Nederland
@Home Nederland levert snelle en eenvoudig toegankelijke breedbandinternetdiensten in combinatie met een verrassend aanbod van interessante content zoals nieuws, sport, economie, games en nog veel meer. @Home Nederland maakt daarbij gebruik van haar eigen infrastructuur en van de glasvezel- en coaxinfrastructuur van kabelexploitanten. Door het gebruik van deze infrastructuren en het unieke end-to-end netwerkmanagement is @Home aanzienlijk sneller en betrouwbaarder dan conventionele internet providers.

Abonnees van @Home ervaren snelle, betrouwbare en efficiënte 'always on' diensten tegen een vaste prijs per maand, zonder telefoonkosten. De content wordt ontwikkeld door @Home's eigen redactieteam in samenwerking met toonaangevende content-leveranciers, waaronder het ANP, Beursmedia, Fox News, BBC, SBS6 en Meteoconsult. Al deze diensten zijn toegankelijk via een unieke breedband-portal die exclusief beschikbaar is voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten zoals drie mailboxen en drie keer 5 MB Webspace voor een eigen homepage.

Aandeelhouders van @Home Benelux BV zijn Excite@Home in de Verenigde Staten, Intel Corporation en energie- en kabelbedrijf Essent. @Home Benelux heeft distributieovereenkomsten met Essent en met NV Nutsbedrijven Maastricht. Meer informatie is verkrijgbaar op de @Home Nederland Web-site: www.home.nl

Voor meer informatie:
@Home Benelux BV
Lucas Stassen
Public Relations Manager
telefoon: 020-885 5640
GSM: 06 21855501
e-mail: (lstassen@corp.nl.home.com)

Lammers van Toorenburg PR
Charly Lammers van Toorenburg /
Klaas Doornbos
telefoon: 030-656 5070
e-mail: (charly@lvtpr.nl)
e-mail: (klaas@lvtpr.nl)

©1999 @Home Benelux BV. @Home, Excite@Home, @Home Network, @Work, @Home Nederland en @Home Benelux en het @-ball-logo zijn geregistreerde handelsmerken van At Home Corporation. Alle andere product- en merknamen zijn handelsmerken van de respectievelijke eigenaren.