Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Claudia van Osnabrugge
Datum: 10 februari 2000

Aanrijding met letsel Katwijk

Op 9 februari, omstreeks 17.00 uur vond een aanrijding plaats op de Mr. Donker Curtiusstraat in Katwijk tussen een bromfietster en een auto. De bromfietster, een vrouw van nog onbekende leeftijd uit Katwijk, reed over de weg en moest uitwijken voor fietsers die in dezelfde rijrichting reden. Zij kwam daarbij in aanrijding met een tegemoetkomende automobilist De bromfietster kwam ten val en liep daarbij hoofd- en beenletsel op. Zij werd vervoerd naar het LUMC.

Inbraak woning Sassenheim

Op 9 februari, omstreeks 19.30 uur, vond een inbraak plaats in een woning aan de Teylingerlaan in Sassenheim. De keukendeur werd geforceerd en de woning werd doorzocht. De bewoonster kwam op dat moment thuis, de daders werden overlopen en lieten een deel van de buit (sieraden) achter in de tuin. Het is nog onbekend wat wel is weggenomen. De politie heeft een preventieadvies aan de bewoners gegeven en stelt nog een technisch onderzoek en een buurtonderzoek in.

Inbraak woning Rijnsburg

Op 9 februari, tussen 18.00 uur en 24.00uur, werd ingebroken in een woning aan de Narcissenstraat in Rijnsburg. In de woning werd een grote ravage achtergelaten door de dader(s). O.a. worden geld en een bankpas vermist.

Aanhoudingen Leiden

In het onderzoek naar de mishandeling van twee meisjes dinsdagmiddag 1 februari in de Van der Werfstraat heeft de politie woensdagmiddag opnieuw drie meisjes aangehouden. Bij deze mishandeling liep een 17-jarige Noordwijkse onder andere een gebroken neus op. Nadat de drie meisjes op uitnodiging op het politiebureau waren verschenen zijn ze aangehouden. Eén van de drie; 13 jaar en uit Leiden afkomstig, is na verhoor weer in vrijheid gesteld. De twee andere; beiden 14 jaar en ook in Leiden woonachtig, zijn in verzekering gesteld. Een dag eerder was al een 15-jarig meisje uit Leiden aangehouden. De politie zet het onderzoek voort.

Doorrijden na aanrijding Zoeterwoude-Rijndijk

Een 48-jarige inwoner van Hoogmade is gisterochtend vroeg, omstreeks 06.30 uur, het slachtoffer geworden van een aanrijding, waarbij de veroorzaker is doorgereden. De man reed op dat moment op de Industrieweg. Gekomen bij de kruising met de Burg. Smeetsweg reed hij over de oversteekplaats in de richting van de Ommedijkseweg. Op dat moment werd hij geschept door een onbekend gebleven automobilist. De man kwam ten val en liep letsel op aan zijn linkeroog en aan zijn knieën Hij moest hiervoor worden behandeld in het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp. De politie stelt een onderzoek in naar dit ongeval en verzoekt eventuele getuigen zich te melden.

Rijden onder invloed Roelofarendsveen

Vannacht, omstreeks 03.30 uur werd op het Noordeinde de bestuurder van een bestelbusje aangehouden voor het rijden onder invloed. Op het bureau blies de man 615 ug/l. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en hij kreeg een rijverbod van 7 uur. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Inbraak woning Zevenhoven

In de nacht van dinsdag 8 op woensdag 9 februari werd ingebroken in een woning aan de Stationsweg. De inbrekers kwamen de woning binnen door na een gaatje geboord te hebben in de sponning van een raam, het hefboompje daarvan te lichten. Een nog onbekend geldbedrag werd uit de woning weggenomen.

Auto te water Ter Aar

Woensdag 9 februari rond 16.30 uur raakte op de Zevenhovenseweg een auto na een aanrijding van de weg en belandde op z'n kop in de sloot. De 24-jarige bestuurder uit Ter Aar kon op eigen kracht ongedeerd het voertuig verlaten. De aanrijding onstond toen een 26-jarige autobestuurster uit Zevenhoven een fietser wilde inhalen, zich toch maar bedacht, remde en vervolgens dwars op de weg kwam te staan. De Ter Aarder reed vervolgens haar aan en belandde in de sloot. Ook de Zevenhovense bleef ongedeerd.

Bedrijfsongeval Nieuwerkerk a/d Ijssel

In een bedrijf aan de Groenendijk in Nieuwerkerk a/d Ijssel, heeft gisterenochtend, 9 februari om 08.00 uur, een ongeval plaatsgevonden met een vacuummachine. Een 31-jarige man uit Rotterdam probeerde een defect aan de vacuummachine te repareren toen hij met zijn linkerwijsvinger in de machine terecht gekomen. De man is met de ambulance naar het Dijkzigtziekenhuis vervoerd, maar gelukkig bleek alles mee te vallen.

Overval in woning Waddinxveen

In hun woning aan de Plasweg is gisterenavond, 9 februari, een bejaard echtpaar overvallen. De 87-jarige man en zijn 76-jarige vrouw zaten rond half negen in de huiskamer toen vier onbekende mannen hun woning binnenkwamen. Vervolgens is het echtpaar door de daders vastgehouden en gekneveld met tape. Daarna doorzochten de daders de woning en hebben ze een geldbedrag meegenomen. Beide slachtoffers hebben getracht om vrij te komen, hierbij hebben ze verwondingen op polsen en op het gezicht opgelopen. De politie neemt de zaak ernstig op en heeft direct een buurtonderzoek en een technisch onderzoek ingesteld. Het onderzoek wordt voortgezet.

Ongeval Gouda

Aan de Plataanstraat is gisterenochtend rond acht uur een man bekneld geraakt tussen een vrachtauto en een container. De 26-jarige bestuurder van een vrachtauto uit Wekerom wilde achteruit rijden om goederen te bezorgen bij een winkel aan de Plataanstraat. Zijn 43-jarige bijrijder uit Nijkerk stond hierbij achter de vrachtauto om hem aanwijzingen te geven. Terwijl de chauffeur langzaam naar achteren reed, werd hij op een gegeven moment gewaarschuwd door het winkelpersoneel dat er iets niet goed ging. Het bleek dat de bijrijder bekneld was geraakt tussen de vrachtauto en een aldaar geplaatste container. De bijrijder is met een ribbenfractuur naar het Bleulandziekenhuis gebracht.