Politieberichten Brabant Zuid-Oost

1e Persbericht 10 februari 2000/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Schennispleger aangehouden
Woensdagmiddag om 15.40 uur is op de Genneperweg een 20-jarige Eindhovenaar aan-gehouden. Voorbijgangers hadden gezien dat de man met ontbloot geslachtsdeel langs de kant van de weg stond. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Man verdacht van autodiefstal
Woensdagavond om 21.50 uur is in een woning aan de Gerard Doustraat een 32-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij wordt ervan verdacht in november vorig jaar een Chrysler Voyager gestolen te hebben. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Verdachten met gestolen bromfiets
Op de Kruisstraat zijn woensdagavond om 20.55 uur twee Eindhovenaren van 22 en 16 jaar oud aangehouden. Bij een controle bleek dat zij op een bromfiets reden die in Valkenswaard gestolen was. Een derde verdachte, een 35-jarige Eindhovenaar, is ook naar het bureau gebracht. Hij zou de bromfiets van iemand gekocht hebben voor fl 700,=. De bromfiets is ruim fl 4.000,= waard. De verdachten zijn na verhoor naar huis gestuurd. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Mannen met pistool aangehouden
Bij een controle op de Offenbachlaan zijn donderdagmorgen om 0.30 uur twee Eind-hovenaren van 24 en 29 jaar oud aangehouden. Nadat de bestuurder zijn rijbewijs ter controle aanbood, zag een van de politiemensen een pistool in de auto onder de bijrijderstoel liggen. De twee verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Man in gestolen auto
Op de Tongelresestraat is donderdagmorgen om 1.15 uur een 24-jarige man uit Duiven aangehouden. De man reed in een Opel Kadett die dinsdag in Veldhoven is gestolen. De man is ingesloten.

Eindhoven: Dronken man veroorzaakt overlast
Op de Jan Fijtstraat is donderdag om 1.50 uur een 43-jarige Helmonder aangehouden. De man had gedronken en schopte tegen voordeuren van woningen in de Jan Fijtstraat. De bewoners werden hier wakker van. De man was eerder op de avond bij zijn ex-vrouw in de buurt van de Jan Fijtstraat geweest en was daar met behulp van de politie buitengezet. De man is op het bureau ter ontnuchtering ingesloten. Hij krijgt een proces-verbaal.

Eindhoven: Onder invloed

- Op de Boschdijk is donderdag om 3.15 uur een 25-jarige man uit Deurne aangehouden. De man reed in een auto en had gedronken. De uitslag van de ademanalyse was ruim 1,4 promille. Zijn rijbewijs is ingenomen. Hij krijgt een proces-verbaal.

- Op de Kloosterdreef is om 6.10 uur een 27-jarige Eindhovense automobilist betrapt op het gebruik van alcohol. Hij blies 0,75 promille. Hij kreeg een boete van f 390,=.

Helmond: Collecte voor eigen portemonnee
Op de Kalmoesbeek zijn woensdagavond om 20.45 uur twee Helmondse jongens van 16 jaar oud aangehouden. De twee jongens zamelden geld in voor een zelfbedachte sponsor-loop. Het opgehaalde geld, ruim fl 80,= was echter bedoeld voor eigen portemonnee. Zij zijn na verhoor op het politiebureau naar huis gestuurd. Tegen de jongens wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Inbraken in Ameidepark
Woensdag is in drie flatwoningen in het Ameidepark ingebroken. In alle gevallen is de balkondeur opengebroken. De woningen zijn doorzocht. Uit twee woningen zijn sieraden gestolen. Van de derde woning is nog niet bekend of er iets gestolen is.

Best: Inbraak mislukt
Woensdag is geprobeerd in te breken in een woning aan de Zevensprong. Er is geprobeerd een thermopaneruit van de achterdeur te verwijderen. De ruit is gescheurd, maar het lukte niet deze uit de sponning te halen. Men is niet binnengeweest.

Best: Bromfiets gestolen bij inbraak
Bij een inbraak in een garagebox bij een woning aan het Johan Frisopark is woensdagavond een bromfiets, een paarse Gilera Runner, gestolen. De garagedeur is opengebroken. De bromfiets, een scootermodel, was met een kettingslot afgesloten. De waarde van de bromfiets is ongeveer fl 5.500,=.

Son: Computeronderdelen weg bij inbraak
Woensdagavond is ingebroken in een bedrijf aan de weg 7300 op Ekkersrijt. Er is een ruit vernield en er zijn enkele computeronderdelen gestolen.

Geldrop: Bromfietser trapt autoruit in
Een 19-jarige man uit Someren heeft donderdagmorgen aangifte gedaan van vernieling van zijn auto. De man reed even na middernacht met zijn personenauto over de Gijzenrooiseweg in Geldrop. Achter hem reed een bromfietser. Deze reed zo dicht achter hem, dat de man uit Someren even op zijn rempedaal drukte om aan te geven afstand te houden. Mogelijk is de bromfietser daar boos om geworden, want even later, toen de automobilist voor het rode verkeerslicht bij het Bogardeind stond te wachten, kwam de bromfietser links naast de auto staan. Met een soort karatetrap vernielde hij de ruit van het linkerportier. Vervolgens reed de bromfietser weg in de richting van het centrum van Geldrop.

Westerhoven: Automobilist onder invloed
Op de weg Valkenswaard - Eersel, ter hoogte van Westerhoven, is donderdag om 3.15 uur een 44-jarige Valkenswaardse automobilist aangehouden. De man had gedronken, de ademanalyse gaf een promillage van bijna 0,6 aan. Hij kreeg een boete van fl 390,=.

Eersel: Inbraak in computerwinkel
In de nacht van woensdag op donderdag, rond 2.40 uur, is ingebroken in een computer-winkel aan de Nieuwstraat. De ruit van de toegangsdeur is vernield, evenals een vitrine in de winkel. Er zijn enkele notebooks gestolen. Getuigen zagen een Opel Kadett wegrijden. Zij noteerden het kenteken. De auto bleek een dag eerder in Eindhoven gestolen te zijn.

Bladel: Geen buit bij inbraak
Woensdagavond is ingebroken in een kledingwinkel aan de Markt. Het openbreken van de voordeur mislukte, maar bij de achterdeur lukte het wel. Volgens een eerste inventarisatie is er niets gestolen. Mogelijk zijn de inbrekers afgeschrikt door het alarm.

Waalre: Automobilist gewond na aanrijding
Een 18-jarige automobilist uit Waalre is woensdagavond om 19.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Molenstraat in zijn woonplaats. De man begon door onbekende oorzaak met zijn auto te slingeren, raakte een paal van een verkeersteller en een boom. Hij werd uit de auto geslingerd en de auto vloog over een sloot en belandde in een wei. De bestuurder is in het St. Josephziekenhuis opgenomen met onbekende verwondingen.

Veldhoven: Mannen verdacht van autodiefstal
Op de Pastorielaan in Veldhoven zijn woensdagavond om 21.15 uur twee mannen uit Deurne van 46 en 36 jaar oud aangehouden. Bij een controle bleken zij in hun auto kentekenplaten te hebben die bij een bestelauto horen. Deze bestelauto is in december vorig jaar in Son gestolen. Bij een onderzoek in een loods bij de woning van de 46-jarige man in Deurne werden twee gestolen bestelauto's gevonden. De bestelauto's horen thuis in Vught en Mierlo. De twee verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.