Versatel opent tweede vestiging in Brussel

Datum nieuwsfeit: 10-02-2000

VERSATEL OPENT TWEEDE VESTIGING IN BRUSSEL

Brussel, 10 februari 2000 - Het internationaal vastgoedkantoor DTZ Winssinger Tie Leung sa heeft zonet een transactie afgesloten voor de verhuring van een gebouw aan het telecommunicatiebedrijf VersaTel. Het gaat hier om één van de twee kantoren van het Equinoxcomplex te Wemmel.

Bij afloop van deze opdracht van DTZ Brussel, zal VersaTel vanaf mei 2000 haar intrek nemen in één van de twee samenhangende gebouwen die deel uitmaken van het Equinoxproject. Dit nieuwe project is ontwikkeld door de Belgische promotor Progerim nv, lid van de Belgische groep Gilbo Construct SA, en is gesitueerd op de Koningin Astridlaan 164 te Wemmel, in onmiddellijke omgeving van de noordelijke Brusselse ring.

Het gebouw dat VersaTel huurt beslaat een oppervlakte van 3.807m² kantoren, verdeeld over drie verdiepingen en een gelijkvloers. Het is voorzien van air conditioning met ventilo-convectoren, valse vloeren en akoestische plafonds.

VersaTel Telecom België, een competitieve alternatieve operator, gevestigd in Antwerpen, neemt er dus een tweede vestiging bij. Philip Mathuis, Managing Director VersaTel België legt uit : « VersaTel België groeit pijlsnel. Om onze positie in België te versterken, leek het ons dan ook noodzakelijk een tweede vestiging te huren in het Brusselse. Hierdoor kunnen we ons beter richten op de markt in Wallonië en in de omgeving van Brussel. »

VersaTel Telecom International N.V. is een snelgroeiende, 'facilities-based', competitieve 'local access' netwerkaanbieder, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op de Benelux en de regio Noordrijn Westfalen. VersaTel is in oktober 1995 opgericht, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland en België en telt meer dan 24.000 zakelijke klanten en 900 werknemers. VersaTel bouwt momenteel aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux breedbandige spraak-, data- en Internetdiensten te kunnen bieden. VersaTel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar op: www.versatel.com/.

Met een gemiddelde groei van 30% in de laatste drie jaren maakt DTZ Belux deel uit van een van de voornaamste consultancy-netwerken inzake commercieel onroerend goed, met 140 kantoren in 34 landen. Dankzij het professionalisme van zo'n 80 medewerkers heeft DTZ een globale waaier aan diensten te bieden, waaronder verkoop en verhuur, investerings- en ontwikkelingsadvies, CRES (Corporate Real Estate Services), Facility Management, beheer en taxatie.

*********************
Nota voor de redactie :

Het VersaTel logo is een geregistreerd handelsmerk van VersaTel Telecom International N.V. in Nederland, België en Luxemburg.

*********************

Voor meer informatie:

Katrien Van der Schueren Sabine Jouret
Pr Co-ordinator Marketing & PR Manager
VersaTel Telecom Belgium DTZ Belux
Tel : + 32 / 03 610 27 36 Tel : + 32 / 02 629 02 68 Gsm : + 32 496 59 09 30 Fax : +32 / 02 647 19 78 E-mail : (katrien.vanderschueren@versatel.be) E-mail : (saj@dtz.be)