Virtuele site vormt onderdeel van jongerencampagne

Datum nieuwsfeit: 10-02-2000

VAKOPL TRANSPORT EN LOGISTIEK

VIRTUEEL 'ON THE MOVE' IN TRANSPORT EN LOGISTIEK

Alphen a/d Rijn, 10-02-00

Nieuwe site met virtuele praktijkmogelijkheden vormt onderdeel van jongerencampagne

WWW.MOVEUP.NL biedt grotere kans op ware 'Truck Trip' tijdens actiefase Vakopleiding Transport en Logistiek

Na de kick off van de campagne in november 1999 waarna jongeren volop informatie konden aanvragen, breekt van 12 tot en met 18 februari een ware actieperiode aan. Jongen kunnen zich dan opgeven voor een snuffelmiddag om het ware leven achter de schermen van een transportbedrijf te leren kennen. Rode draad in deze fase vormt echter de prijsvraagactie: via diverse middelen kunnen jongeren meedoen en kans maken op de hoofdprijs, een TruckTrip naar Spanje, of een van de mobiele Savvys's. Op deze 'actie op alle fronten' geeft de nieuwe jongerensite van de Vakopleiding een voorproefje: via www.moveup.nl kunnen jongeren virtueel ervaren wat werken en leren in transport en logistiek inhoudt. Op de Bedrijfsauto RAI van 3-12 februari (stand A762) wordt deze site uitgebreid gepromoot.

Centraal in de campagne staat het thema 'Meer dan je denkt'. Hiermee wordt aangegeven dat ook werkenden in de sector transport en logistiek genieten van statusvoordelen en arbeidsvoorwaarden als een mobiele telefoon, werken in het buitenland en een auto van de zaak. De poster met de uiting 'Gemiddeld zit ik op zo'n ton per dag' spreekt in dit opzicht boekdelen. De prijzen van de prijsvraagactie, mobiele Savvy's en telefoonhoesjes, haken hierop in.

Grote media-inzet voor prijsvraag
Via diverse middelen kunnen geïnteresseerde jongeren van 12 tot en met 18 februari meedoen met de prijsvraag: via een advertentie in Veronicablad, posters en prijsvraagcards op VBO/MAVO scholen, cards in Pauze Magazine, radiospots op Radio 538 en uiteraard via www.moveup.nl. Via de site maken jongeren meer kans op de prijzen; de eerste 50 deelnemers ontvangen sowieso een leuke attentie. Elke maand zullen twee Savvy's worden weggegeven. De hoofdprijs wordt pas na de uiterste inleverdatum, in juli, bekend gemaakt.

Site op Bedrijfsauto RAI
Vakopleiding Transport en Logistiek verzorgt maar liefst twee primeurs op de grootste transportbeurs in Amsterdam: de introductie van de TRUST 800 (virtuele rijopleiding) en het online gaan van de site www.moveup.nl Een site waarop jongeren virtueel kunnen ervaren wat het is om in het favoriete vervoermiddel te rijden of varen. Praktijksituaties komen verder voor tijdens ware opdrachten in het Move Up spel en bij de prijsvraag. Onder 'meer weten' is diverse informatie te vinden, en als noodzakelijk ontspanning biedt het chatten met medeweggebruikers en de Pitstop uitkomst. De site zal zich de komende jaren ontwikkelen als platform voor geïnteresseerde jongeren in transport en logistiek.

Noot voor redacties