Maarten van den Bergh (Shell) met pensioen

Datum nieuwsfeit: 10-02-2000

10-02-2000

Maarten van den Bergh (Shell) met pensioen

Jeroen van der Veer volgt hem op

DEN HAAG – Maarten van den Bergh, president-directeur van 'de Koninklijke' en vice-voorzitter van het Comité van Groepsdirecteuren van Shell, legt eind juni op eigen verzoek zijn functies neer. Hij wordt opgevolgd door Jeroen van der Veer.

De Raad van Commissarissen en de directie van NV Koninklijke Nederlandse Petroleum Maatschappij respecteren het besluit van Van den Bergh. Zij zullen aan de algemene vergadering van Aandeelhouders op 9 mei voorstellen Van den Bergh te benoemen tot commissaris van het bedrijf.

Jeroen van der Veer, sinds 1997 directeur van 'de Koninklijke', is met ingang van 1 juli 2000 benoemd tot president-directeur. Per dezelfde datum volgt hij Van den Bergh ook op als vice-voorzitter van de CMD, het gemeenschappelijk college van de Raden van Beheer van Shell Petroleum N.V. en the Shell Petroleum Company Limited.

Over zijn naderend afscheid zegt Maarten van den Bergh: 'Ik heb hier een zeer vruchtbare en goede tijd gehad. Maar dit is geen afscheid. Om persoonlijke redenen heb ik besloten met pensioen te gaan, maar voorgesteld wordt om mij tot Commissaris van de 'Koninklijke' te benoemen. Vanuit die positie blijf ik betrokken. Ik ben ervan overtuigd dat onder Mark Moody-Stuart en zijn team de Groep sterker en sterker zal worden.'