Schuttersveld breidt tegelactiviteiten in Duitsland uit

Datum nieuwsfeit: 10-02-2000

SCHUTTERSVELD N.V.

SCHUTTERSVELD BREIDT TEGELACTIVITEITEN IN DUITSLAND UIT

Schuttersveld N.V. maakt de overname bekend van het Duitse tegelbedrijf Konz und Schaeffer in Stuttgart. Konz und Schaeffer wordt ondergebracht bij Keramundo, groothandel in tegels, dat reeds onderdeel uitmaakt van Schuttersveld. Konz und Schaeffer heeft vestigingen in Stuttgart, München, Frankfurt en Hamburg. Deze vestigingen vormen een uitstekende uitbreiding van het netwerk van vestigingen dat Keramundo in Duitsland reeds heeft.

Keramundo, reeds marktleider op het gebied van tegels in Duitsland met een omzet van circa euro 250 miljoen, vergroot hiermee haar omzet tot circa euro 275 miljoen. Hiermee heeft Keramundo nu 56 vestigingen met showrooms in Duitsland en een marktaandeel op het gebied van tegels van ruim 20%. Voordelen worden verwacht op het gebied van inkoop en assortimentssamenstelling. In de toekomst zal tevens steeds nadrukkelijk gebruik worden gemaakt van de showroommogelijkheden van de bij de Pinquin groep (eveneens onderdeel van Schuttersveld) behorende sanitair- en verwarmingsactiviteiten.

De overname is door Schuttersveld N.V. voldaan in kontanten uit ter beschikking staande middelen. De overname zal direct bijdragen aan de winst per aandeel van Schuttersveld in 2000.

Profiel Schuttersveld N.V.
Schuttersveld vormt een groep van werkmaatschappijen verspreid in geheel Europa. De activiteiten richten zich zowel op ontwikkeling en productie van hoogwaardige componenten van kunststof en metaal (divisie "Components Manufacturing") als op handel in en distributie van kunststof halffabrikaten en van sanitair- en verwarmingsartikelen en tegels (divisie "Trade and Distribution"). Naar verwachting zal Schuttersveld in het jaar 2000 een omzet realiseren van circa Euro 1,25 miljard met ruim 8.000 medewerkers. De resultaten over 1999 zullen op 18 februari 2000 bekend worden gemaakt.

Zeist, 10 februari 2000
De directie van Schuttersveld N.V.

Voor nadere informatie:
De heer J.B. Wolters, tel. +31 (0)330 69 97 250