Bietenprijs Cosun op lager niveau

Datum nieuwsfeit: 10-02-2000

Bietenprijs Cosun op lager niveau

Cosun, producent van ingrediënten voor de voedings-middelenindustrie, heeft de BMS-bietenprijs voor de suikerbieten uit de campagne van 1999 vastgesteld op ƒ 114,68 per ton. Dit heeft het bestuur van de koninklijke coöperatie op 8 februari tijdens de ledenraadvergadering in Nijkerk bekendgemaakt.

De prijs van ƒ 114,68 per ton exclusief BTW is vastgesteld voor BMS-bieten, bij een suikergehalte van 16% en een gemiddelde winbaarheid. Over 1998 was dit ƒ 131,29. Voor C-bieten wordt ƒ 19,50 per ton exclusief BTW betaald bij hetzelfde suikergehalte en dezelfde winbaarheid. Vorig jaar werd geen C-suiker geproduceerd.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen