Kamer over verzoek B. Hoogeboom uit Zuid-Scharwoude

Vergaderjaar 1999-2000

26 851 Verslagen van de commissie voor de Verzoekschriften

Nr. 33

VERSLAG OVER HET ADRES Deze adressen en de stukken welke de commissie bij haar onderzoek ten dienste hebben gestaan, liggen op de griffie van de commissie voor de Verzoekschriften, Lange Poten 4, ter inzage van de leden. VAN B. HOOGEBOOM, TE ZUID SCHARWOUDE BETREFFENDE KLACHTEN TEGEN HET FUNCTIONEREN VAN DE BELASTINGDIENST EN HET NIET RESTITUEREN VAN GRIFFIERECHTEN

Vastgesteld 10 februari 2000

De commissie De commissie bestaat uit de leden: Van den Berg (SGP), Apostolou (PvdA) (voorzitter), Oedayraj Singh Varma (GroenLinks), Giskes (D66), Pastoors (VVD), De Haan (CDA), Van Wijmen (CDA) , Duijkers (PvdA), Remak (VVD) en de plaatsvervangende leden De Wit (SP), Van der Hoek (PvdA), Harrewijn (GroenLinks), Ter Veer (D66), Niederer (VVD), Stroeken (CDA), Mosterd (CDA), Van Heemst (PvdA) en Van den Doel (VVD)., gelet op de door de staatssecretaris van Financiën verstrekte inlichtingen,

overwegende,

dat adressant zich erover beklaagt dat hij niet of niet voldoende antwoord ontvangt op brieven aan de Belastingdienst en dat een bedrag aan betaalde griffierechten ondanks toezeggingen niet wordt gerestitueerd,

dat adressant een aanbod van de Belastingdienst om met hem in contact te treden teneinde te onderzoeken wat nu eigenlijk zijn klachten inhouden, heeft afgewezen,

dat de staatssecretaris meedeelt dat de Belastingdienst diverse pogingen heeft ondernomen partijen weer tot elkaar te brengen, echter zonder het gewenste resultaat,

dat de toegezegde restitutie heeft plaatsgevonden door verrekening met openstaande belastingschulden van adressant en dat overigens voor de openstaande schulden invorderingsmaatregelen zijn getroffen,

dat de staatssecretaris geen beleidsgrond ziet voor het ongedaan maken van de invorderingsmaatregelen;

van oordeel,

dat de staatssecretaris gevolgd kan worden in zijn oordeel en dat niet is gebleken dat ten aanzien van adressant een verkeerd fiscaal beleid is gevoerd,

stelt de Kamer voor ten aanzien van dit adres over te gaan tot de orde van de dag.

De voorzitter van de commissie,

Apostolou

De griffier van de commissie,

Hubert