Francisco Goya schittert in Kopenhagen

PERSBERICHT - 21 DECEMBER 1999

Uit Nieuwsbrief Deens Verkeersbureau december '99

Francisco Goya schittert in Kopenhagen

Van vrijdag 11 februari tot en met zondag 7 mei a.s. is in Statens Museum for Kunst in Kopenhagen een expositie gewijd aan de grote Spaanse kunstenaar Francisco Goya (1746-1828). Er zijn onder meer tekeningen en schilderijen van de grote meester te zien. De werken komen uit belangrijke musea in de hele wereld, zoals het Prado in Madrid, het Louvre in Parijs, de National Gallery in Londen en het Metropolitan Museum of Art in New York.

De Goya-expositie is in Kopenhagen te zien van dinsdag tot en met zondag van 10-17 uur, op woensdag van 10-20 uur. De entree bedraagt 50 Dkr.

Het adres: Statens Museum for Kunst, Sølvgade 48-50, DK-1307 Kopenhagen K., tel. +45 33748494, fax +45 33748404, Internet: www.smk.dk

Meer informatie:

Liesbeth van Galen
telefoonnummer 071-5233337 (uitsluitend voor pers). fax: 071-5211794,
e-mail: (lvg@dt.dk)

Deens Verkeersbureau

2300 AG Leiden

Website: www.visitdenmark.com
E-mail: (denemarken@dt.dk)

Consumentennummer: 0900-2025280 (24 uur p/d)