PvdA praat over rapport 'dualisme en lokale democratie'

Datum nieuwsfeit: 11-02-2000
Partij van de Arbeid

Den Haag, 9 februari 2000

PVDA-BESTUURDERS PRATEN OVER HET RAPPORT 'DUALISME EN LOKALE DEMOCRATIE' VAN DE STAATSCOMMISSIE ELZINGA

Het Centrum voor Lokaal Bestuur houdt een discussiemiddag over het rapport 'Dualisme en Lokale Democratie' van de commissie Elzinga. Tijdens deze bijeenkomst bespreken lokale en provinciale bestuurders van de PvdA de voorstellen uit het rapport.

Aan de bijeenkomst wordt onder anderen deelgenomen door de voorzitter van de commissie de heer D.J. Elzinga, PvdA-Tweede-Kamerlid Dick de Cloe, bestuurskundige Pieter Tops en de Utrechtse PvdA-fractievoorzitter Hans Spekman. Dagvoorzitter is Wim Derksen (lid WRR). Aan het eind van de bijeenkomst worden de uitkomsten van de discussie gepresenteerd aan PvdA-fractievoorzitter Ad Melkert die hierop een reactie zal geven.

De discussiemiddag vindt vrijdag 11 februari plaats van 14.00 tot 17.00 uur in het zalencentrum CSB, Kromme Nieuwegracht 39 te Utrecht.

Voor meer informatie:
Vincent van Stipdonk 020-551 22 64

PROGRAMMA:

13.30 uur : Ontvangst

14.00 - 14.05 uur: Welkom door dagvoorzitter Wim Derksen

14.05 - 14.30 uur: Prof.D.J. Elzinga wordt geïnterviewd door Ivo van Duijneveldt

14.30 - 14.55 uur: Reactie van het forum (Pieter Tops, Dick de Cloe, Hans Spekman) en discussie met de aanwezigen

15.00 - 16.15 uur: Discussie in afzonderlijke groepen: Raadsleden (o.l.v. Jan Nieuwenburg, Hans Hans Spigt en Hannie Vlug)
Burgemeesters (o.l.v. Ronald Bandell) Wethouders (o.l.v. Mieke Lindhout), Gedeputeerden & Statenleden
(o.l.v. Bernt Schneiders)

16.15 - 16.30 uur: Theepauze

16.30 - 16.50 uur: Voorzitters van de dicussiegroepen presenteren de reacties aan Ad Melkert