KRO De Wandeling: piloot bij KLM en Piloten Zonder Grenzen

email: (wandeling@kro.nl)

KRO De Wandeling: Nicole Enser 24 uur per dag piloot

Datum: 11 + 13 februari

Vliegen voor KLM en Piloten Zonder Grenzen:
Nicole Enser-Reimer: Bijna 24 uur per dag piloot.

"Ik heb zoveel geluk gehad, dat kan en mag ik niet voor mezelf bewaren." Nicole Enser-Reimer (32) is als een van de eerste vrouwen piloot op een boeing. In de schaarse vrije tijd is ze ook nog voorzitster van Piloten Zonder Grenzen. Deze organisatie maakt het mogelijk dat afgelegen gebieden in Afrika bereikbaar worden, ondermeer voor medische hulp.

In KRO De Wandeling vertelt Nicole Enser-Reimer over haar vasthoudendheid om piloot te worden en de band die ze met haar vader had. "Ik werd eerst niet toegelaten tot de opleiding en kon daarna geen lening krijgen. Maar ik wilde zo graag dat mijn vader een extra hypotheek op het huis nam om mijn studie te bekostigen." Twee jaar geleden is hij overleden.

- KRO De Wandeling, vrijdag 11 februari 16.30 uur, Nederland 1. (HH. op zondagmorgen 13 februari om 9.30 uur)

Organisatie: KRO De Wandeling

adres: Postbus 23000