Noble International kondigt wederinkoopprogramma aan

Datum nieuwsfeit: 11-02-2000

NOBLE INTERNATIONAL

Noble International Kondigt Wederinkoopprogramma Aan

Noble International Kondigt Wederinkoopprogramma Aan: Voor 5 Miljoen Dollar Gewone Aandelen En Voor 10 Miljoen Dollar Obligaties

Bloomfield Hills (Michigan, V.S.) - Noble International, Ltd. (Nasdaq: NOBL) maakte vandaag bekend dat zijn raad van commissarissen een programma heeft goedgekeurd voor de wederinkoop van gewone aandelen voor een bedrag tot 5,0 miljoen dollar. Tegen de huidige koersen zou dit bedrag zowat 4 procent vertegenwoordigen van de uitstaande aandelen van de onderneming. De aandelen zullen van tijd tot tijd worden teruggekocht op de open markt, afhankelijk van de marktvoorwaarden volgens de regels van de 'Securities and Exchange Commission' (de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten- en beurswezen). Daarnaast heeft de raad van commissarissen zijn goedkeuring gegeven voor de wederinkoop van de converteerbare achtergestelde obligaties à 6% voor een totaal bedrag van tot 10,0 miljoen dollar.

'Deze maatregel van de raad vormt een bevestiging van zijn vertrouwen in de belangrijkste strategieën en doelstellingen van de onderneming. De kansen die de onderneming nu krijgt, maken de wederinkoop van aandelen en obligaties duidelijk tot een uitstekende investering,' zei Robert J. Skandalaris, voorzitter en algemeen directeur van de onderneming.

Noble International, Ltd. is een toonaangevende secundaire ('Tier II') leverancier met complete dienstverlening. De onderneming levert onderdelen, samengestelde componenten en diensten met toegevoegde waarde aan de auto-industrie. Als leverancier biedt Noble de auto-industrie dienstverlening op het gebied van design, constructietechniek, productie, volledig programmabeheer en vele andere diensten. Noble levert zowel aan oorspronkelijke fabrikanten (OEM-ers) als aan primaire ('Tier I') auto-onderdelenleveranciers geïntegreerde componentoplossingen, technologische voorsprong en productvernieuwing, en helpt op die manier zijn klanten hun productiviteit te vergroten zonder de kosten uit de hand te laten lopen.

Bepaalde verklaringen in dit persbericht kunnen zogenaamde toekomstgerichte verklaringen ('forward-looking statements') zijn, in de betekenis die aan deze term wordt gegeven in Section 27A van de Amerikaanse Federale Effectenwet ('Securities Act') van 1933, en de latere amendementen van deze wet, en in Section 21E van de Amerikaanse wet op de beurshandel ('Securities Exchange Act') van 1934, en de latere amendementen van deze wet. Verklaringen aangaande vooruitzichten en ontwikkelingen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en houden als dusdanig een aantal risico.s en onzekerheden in, die ervoor zouden kunnen zorgen dat de werkelijke resultaten en ontwikkelingen wezenlijk verschillen van de voornoemde toekomstgerichte verklaringen - ook van die uit de verslagen van de onderneming die in dossier werden neergelegd bij de Securities and Exchange Commission.

Contactpersoon: Michael C. Azar van Noble International, Ltd., +1 248-433-3093/ (NOBL)

11 feb 00 08:38