Scala Business Solutions benoemt Chief Financial Officer

Datum nieuwsfeit: 11-02-2000

Scala Business Solutions benoemt nieuwe CFO

Amsterdam, 11 februari 2000 - Scala Business Solutions N.V. maakt vandaag bekend dat de heer Norman Lindsay per februari 2000 is benoemd tot Chief Financial Officer. Hij volgt Michael Longman op die sinds 1993 deze functie bij Scala bekleedde.

Norman Lindsay (53), lid van het Britse Institute of Chartered Accountants en van het Institute of Directors, heeft een ervaring van 25 jaar als financieel directeur, waarvan 12 jaar als CFO. Hij heeft leidinggevende posities bekleed bij onder meer Sketchley Group plc, PMSI, Amersham International, Walter Kidde plc en Alberto Culver Company. Hij is sinds september 1999 werkzaam bij Scala, eerst als interim CFO als onderdeel van het proces dat nu is uitgemond in zijn benoeming tot CFO. Tijdens deze interim fase werkte hij intensief samen met Michael Longman. De benoeming van de heer Lindsay, die tevens zal fungeren als lid van de Management Board van Scala, wordt ter formele goedkeuring voorgelegd aan de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Scala in mei 2000. Michael Longman zal Scala in april a.s. verlaten om andere zakelijke interesses na te streven.

"Wij zijn zeer blij dat Norman Lindsay deze nieuwe verantwoordelijkheid op zich wil nemen in een tijdvak dat voor Scala ongekende mogelijkheden biedt terwijl wij bezig zijn ons te ontwikkelen tot een van de leidende aanbieders van e-business management oplossingen (eBMS) in de wereld", zei Chris Houle, Chief Executive Officer van Scala. "Norman's grote rijkdom aan financiële en management ervaring, in combinatie met zijn diepgaande kennis van de wereldmarkt, zal van zeer grote waarde zijn voor onze onderneming, onze aandeelhouders en onze investeerders. Lindsay verklaarde: "Ik verheug mij op de nieuwe uitdagingen waar onze onderneming en de gehele eBMS sector in de komende jaren voor staan."

Over de sleutelrol die Michael Longman de afgelopen jaren bij Scala heeft gespeeld zei Chris Houle: "Gedurende de afgelopen 6 jaar is Michael een van de stuwende krachten geweest bij de ontwikkeling en groei van Scala. Hij heeft een grote rol gespeeld bij de succesvolle positionering van onze activiteiten in de wereldmarkt."

Profiel
Scala Business Solutions N.V. maakt wereldwijde e-business activiteiten mogelijk door het ontwikkelen en leveren van e-business management solutions (eBMS) in combinatie met lokale en wereldwijde ondersteuning. De producten van Scala worden wereldwijd in meer dan 60 landen verkocht, geïnstalleerd en ondersteund. Scala's klanten - waaronder ABB Asea Brown Boveri, Alfa Laval, Deloitte & Touche, Ericsson, General Motors, Motoman Robotics, Novartis, PG Life.COM, PepsiCo, Sheraton, Sandvik, Siemens, Tetra Pak, Volvo en Zoo Village.Com - profiteren allen van Scala's vermogen om informatie om te zetten in kennis en om nieuwe technologie om te zetten in een strategische voorsprong.

Door strategische allianties met partners als Microsoft, levert Scala betaalbare technologische oplossingen voor e-business activiteiten. Scala's bekroonde productlijn voor e-business, Scala.Solutions, ondersteunt XML (extensible markup language), Microsoft BizTalk en WAP (wireless application protocol) toepassingen. Het biedt ook ondersteuning voor Microsoft's BizTalk framework en het beschikt over Active Language functionaliteit waardoor, in tegenstelling tot andere oplossingen waarbij wordt gewerkt met verschillende web-pagina's voor elke taal, dezelfde web-pagina meertalige mogelijkheden heeft.

Scala Business Solutions benoemt nieuwe CFO - pag.2

Scala Business Solutions staat genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs (AEX: SCA), heeft wereldwijd 1090 mensen in dienst en had in 1998 een omzet van USD 89,3 miljoen.

Voorbehoud
Dit persbericht kan formuleringen bevatten die betrekking hebben op de verwachtingen van de onderneming inzake de toekomstige financiële en operationele gang van zaken. Deze uitspraken zijn gebaseerd op de huidige financiële, economische en marktgegevens in combinatie met de visie en veronderstellingen van het management betreffende toekomstige gebeurtenissen en resultaten op het moment van publicatie van dit bericht. Uiteindelijke resultaten kunnen daardoor substantieel afwijken van de beschreven verwachtingen. Factoren die tot afwijkingen kunnen leiden betreffen onder meer wijzigingen in de vraag naar business management en e-business producten, de concurrentie-omgeving, wijzigingen in de financiële omstandigheden van belangrijke klanten van de onderneming en de wijze waarop de onderneming weet te reageren op toekomstige vraag en trends en andere, nu niet te voorziene factoren.

Scala - "Empowering Global Commerce"

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Neville Hobson
Vice President Corporate Communication
Scala Business Solutions N.V.
Tel: 020 - 427 4361
GSM: 0655 - 763 924
E-mail: neville.hobson@scala-bs.nl

Bezoek onze website: www.scalaworld.com voor meer informatie over Scala Business Solutions, haar diensten en producten, voor persinformatie en informatie voor investeerders,.

Scala® is een geregistreerd handelsmerk. Overige handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de desbetreffende eigenaren.

© Scala Business Solutions N.V., 2000. Alle rechten voorbehouden.