'Preflight'-functionaliteit te beproeven op www.adobe.com

Datum nieuwsfeit: 11-02-2000

<<01-2000 Adobe Systems introduceert Acrobat InProduction.PDF>>

Adobe Introduceert Acrobat InProduction
'Preflight'-functionaliteit direct te beproeven op www.adobe.com

Amsterdam, 11 februari 2000 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) heeft vandaag Adobe® Acrobat® InProduction(tm) aangekondigd, een programma voor het werken met Adobe Portable Document Format (PDF) bestanden in het complete print-productieproces. InProduction is een uitbreiding op Adobe Acrobat en bestaat uit vijf zorgvuldig geïntegreerde tools voor 'preflighting', het omgaan met kleurenscheiding en -conversie, het instellen van de trim- en bleed-instellingen, en het definiëren van trapping (overvul) parameters in PDF files.

Adobe Acrobat InProduction is meer dan een stand-alone product; het vormt de nieuwste stap in de ontwikkeling van het Adobe-platform voor het professionele uitgeefproces. Deze werkomgeving voor het uitgeefproces, gebaseerd op Adobe InDesignÔ, biedt een aantal krachtige tools die professionals op het gebied van grafische technieken in staat stellen hun ideeën om te zetten in publicaties voor print en het web. Het platform wordt ondersteund door tal van andere ontwikkelaars, waardoor een hele reeks waardevolle oplossingen beschikbaar is.

InProduction zorgt voor een betere productiviteit in het werkproces, een hogere betrouwbaarheid, en een verbeterde beheersing van het PDF kleurendrukproces, waardoor de gebruiker minder tijd kwijt is aan het oplossen van tijdrovende, en daardoor kostbare fouten. Anders dan de nu bestaande deel- en tijdelijke oplossingen, die in gebruik zijn om PDF-werkprocessen tot een goed einde te brengen, biedt InProduction software solide oplossingen voor het efficiënt werken met PDF-files tot en met het eindproduct.
InProduction bevat de volgende tools:

* Preflight
Preflight spoort fouten op en corrigeert deze voordat een bepaalde taak wordt doorgestuurd naar de volgende stap in de productie. Bovendien kunnen gebruikers zelf profielen creëren, bewerken, delen en opnieuw gebruiken, wat de kans op fouten aanzienlijk verkleint. Door een bepaald profiel toe te passen bij het scannen van een PDF-bestand, worden alle preflight-resultaten direct op het scherm en in context weergegeven. Het is zelfs mogelijk bepaalde problemen, zoals niet correct ingevoegd font, onmiddellijk te corrigeren.

* Separator
Het Separator-instrument biedt een reeks mogelijkheden om kleuren te regelen, waaronder het specificeren, creëren en pre-viewen van kleurenscheidingen, aanmaken van een kaart van steunkleuren voor de kleurenverwerking en het selecteren van kleurmonsters of aanpassen aan door de klant geleverde kleuren voor bepaalde drukplaten. Separator toont pre-views van de kleurenscheidingen op het scherm, inclusief het weergeven van overlappingen van de drukplaten en achtereenvolgende print-bewerkingen, waardoor het drukken van kleurenscheidingen ten behoeve van controle vooraf overbodig wordt.

* Trim/Bleed
Het Trim/Bleed-instrument maakt een nauwkeurige afstemming mogelijk voor het definiëren van kaders bij het drukken van afbeeldingen, evenals voor het specificeren of wijzigen van het te bedrukken medium, de mate van 'bleed' (inktuitloop), 'trim' (snijden van beelden) en afbeeldingsvensters. De mogelijkheid om afbeeldingsvensters te kunnen specificeren is een vereiste voor de nieuwe PDF/X-1 standaard.

* Color Converter
Bij het werken in de batch- of single file-modus, kunnen gebruikers de LAB-, RGB- of CMYK-kleurendruksystemen converteren naar de CMYK-standaard met gebruikmaking van de standaard ICC-profielen. Met Color Converter is het ook mogelijk markeringen van ICC-profielen aan te brengen of te verwijderen in een PDF-file.

* Adobe in-RIP Trapping
Adobe in-RIP Trapping stelt de gebruiker in staat trapping parameters op basis van pagina- en gebiedszones te specificeren, ten behoeve van het later doorsturen naar een Adobe PostScript® 3 RIP-processor die met Adobe in-RIP Trapping werkt.

InProduction Preflight Online op www.adobe.com
Professionals op het gebied van printproductie kunnen per direct een Online-versie van InProduction Preflight verkrijgen via www.adobe.com. Deze versie geeft een indruk van de mogelijkheden van de preflighting van software met behulp van deze InProduction-tool. De online-versie geeft klanten een nieuwe mogelijkheid om hun PDF-werkprocessen te versnellen. Door eenvoudig gebruik te maken van een vooraf gedefinieerd profiel, of door een eigen profiel te definiëren, kunnen gebruikers electronisch hun files, tot maximaal 10MB, aanbieden voor een preflight-analyse. Preflight-verslagen worden per e-mail aan de klant teruggestuurd of op de website beschikbaar gesteld voor een nauwkeurige beoordeling. Van deze service kan maximaal 10 keer kosteloos gebruik worden gemaakt. De preflight-tool is beschikbaar op preflightpdf.adobe.com.

Prijzen en beschikbaarheid
Naar verwachting zullen de eerste programma's van Adobe Acrobat InProduction, voor Mac OS 8.5.1 of hoger, in het voorjaar van 2000 geleverd worden. De complete versie van InProduction bestaat uit de InProduction tools en een complete versie van de Adobe Acrobat 4.0.5 software. De verwachte prijs voor InProduction gaat circa NLG 1199,-/BEF 36.550/907,- EURO bedragen. Bestaande gebruikers van Acrobat 4.0 kunnen tegen een verwachte introductieprijs van NLG 1.540,-/BEF 28.155/699,- EURO een promotie-versie van InProduction (die tevens een Acrobat-update naar versie
4.0.5 bevat) aanschaffen. Voor nadere informatie over het product en prijzen verwijzen wij u naar www.adobe.com.

Over Adobe
Adobe Systems is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van software voor grafisch ontwerp, de uitgeverij en afbeeldingen voor het WWW en voor de drukkerij en de op één na grootste producent van software voor de PC ter wereld met een jaarlijkse omzet die de 1 miljard dollar nadert. De onderneming produceert met prijzen onderscheiden software-applicaties voor het WWW en voor grafische ontwerpers, professionele uitgevers, organisaties die intensief gebruik maken van documentenintensieve organisaties, zakelijke gebruikers en consumenten. Adobe's producten bieden klanten de mogelijkheden visueel rijk uitgevoerde beelden en documenten te creëren, te publiceren en af te leveren verspreid over alle soorten printers en elektronische media. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Voor publicatie kunt u de volgende gegevens opnemen: Adobe Systems Benelux
Tel: +31 (0)20 65 11 200

Het Adobe-logo, Adobe, Acrobat en PostScript 3 zijn handelsmerken van Adobe Systems Incorporated. Microsoft, Windows en Windows NT zijn gedeponeerde handelsmerken dan wel handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Sun en Solaris zijn handelsmerken van Sun Microsystems. Macintosh is een handelsmerk van Apple Computer, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Evelien van Waveren
Account Executive