Persoonlijk arbeidsvoorwaardenpakket bij Dynamicon BV

Datum nieuwsfeit: 11-02-2000

Arnhem, 11 februari 2000

Medewerkers van Dynamicon BV (400 personen), een dochteronderneming van het advies- en ingenieursbureau ARCADIS NV, kunnen voortaan jaarlijks hun persoonlijke arbeidsvoor-waardenpakket samenstellen. Dynamicon BV, dat zich bezighoudt met personeels-management en detachering, heeft een systeem ontwikkeld dat uiterste flexibiliteit biedt. Binnen de kaders van het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarden kan de medewerker zijn eigen, individuele keuzes maken met als resultaat: een nieuwe op maat gemaakte arbeidsovereenkomst. Dynamicon is de eerste organisatie in Nederland die een dergelijk systeem zo ver uitgewerkt aanbiedt. Dit concept, Flexing genaamd, heeft de vorm van een cd-rom, waarin voor de medewerkers direct inzichtelijk wordt wat de consequenties van de diverse keuzes zijn op het netto en bruto salaris.

Een arbeidsvoorwaardenpakket bestaat minimaal uit een bruto salaris, 20 vakantiedagen per jaar en 8% vakantietoeslag. Bij indiensttreding kunnen daar elementen bijkomen, bijvoorbeeld flexdagen (extra verlof), deelname aan pensioen en reiskostenvergoeding. Zo is er per medewerker een individueel vastgesteld `budget' beschikbaar. Door het maken van eigen keuzes, zoals het aan- of verkopen van flexdagen of het al dan niet deelnemen aan faciliteiten, kan binnen het individuele budget de hoogte van het primaire inkomen worden beïnvloed.

Een van de keuzemogelijkheden die Dynamicon biedt en die dit najaar ook in Flexing wordt verwerkt, is Dynamicon Services. Op basis van een abonnement op de dienstverlening van Dynamicon Services kunnen alle werknemers van ARCADIS in Nederland toegang krijgen tot een zeer uitgebreid pakket aan persoonlijke services. Zo kan men ervoor kiezen gebruik te maken van services zoals huishoudelijke hulp, woning- en tuinonderhoud, klussen in huis (loodgieten, behangen, schilderen), kapper, pedicure, vervoer, brand-/inbraakalarm of huisdierenservice (voeden, uitlaten).

Met Flexing speelt Dynamicon in op de toenemende individualisering van wensen van medewerkers en op de maatschappelijke trend om de schaarse vrije tijd optimaal te benutten. Daarmee sluit het concept perfect aan bij de visie van ARCADIS op flexibiliteit.

Dynamicon verleent naast diensten op het gebied van personeelsvoorziening aan ARCADIS zelf, ook services aan klanten van ARCADIS en andere belangstellende organisaties.

Voor meer informatie: mw. L. van der Maten, tel. 026-3778 413 www.dynamicon.nl