Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 13-02-2000
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 13 februari 2000.

Mishandeling bij onenigheid met klant.

Een werknemer van een garagebedrijf in Lisse is op donderdag 9 februari mishandeld door een lastige klant. De klant kreeg naar zijn gevoel niet snel genoeg antwoord op vragen over de koop of verkoop van een auto, waarna hij de autoverkoper een paar klappen gaf. Daarna vertrok de klant. De verdachte, een 34-jarige man uit Bodegraven, werd door de politie achterhaald en verzocht hem naar het bureau te komen om een verklaring af te leggen. Hieraan voldeed hij en proces-verbaal ter zake mishandeling is tegen hem opgemaakt.

Inbraak woning

Donderdagavond 9 februari, omstreeks 19.30 uur kreeg de politie een melding van een inbraak in een woning aan de Nieuwe Offemweg in Noordwijk. Een keukenraam aan de achterzijde van de woning was geforceerd en het huis was overhoop gehaald. Het is nog niet bekend wat is weggenomen. In de vroege avond van 10 februari is tevens ingebroken in een woning aan de Strandplevier in Noordwijk. Het betrof hier een hoekwoning. Een draairaam aan de achterzijde werd geforceerd en de woning werd doorzocht. Weggenomen werden o.a. een geldbedrag, een TV en fotoapparatuur

Voorlichting op school

Op verzoek van de Prinses Marijkeschool in Hillegom heeft de politie op 9 februari voor de groepen 5, 6 en 7 voorlichting gegeven aan de leerlingen over het werk van de politie. De groepen behandelden het thema hulpverlening in al haar facetten. De kinderen reageerden zeer enthousiast en hadden veel vragen. De politie kwam dan ook eigenlijk tijd te kort.

Aanhouding i.v.m. bedreiging

De politie heeft op vrijdag 10 februari, omstreeks 17.30 uur een 22-jarige Noordwijker aangehouden ter zake bedreiging en mishandeling. Op de Teunisbloem in Noordwijkerhout bedreigde de jongeman de vader van zijn ex-vriendin met een mes. Ook zou een kleine schermutseling tussen hem en de vader hebben plaatsgevonden. De politie werd gebeld en hield de verdachte aan. Het verhoor van de man zal plaatsvinden en dat moet duidelijkheid geven over het motief en de achtergronden van het feit.